וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב פרי: סיכוי טוב למיזוג עם אופק בקרוב

3.3.2000 / 20:00

נשיא סלקום אופטימי: מימון הספקים והלוואות הבנקים להקמת התשתיות יהיו קלים יותר להשגה בזכות יציבותה הכלכלית של החברה

גיא הדס
ltpgt
יעקב פרי, נשיא סלקום, שוב מרוצה מאוד מהביצועים הכספיים שהפגינה חברת סלקום. הפעם, עם פרסום תוצאות הרבעון הרביעי, היא יכולה לסכם את 2000: הכנסות של 4.4 מיליארד שקל, גידול של 18% לעומת ההכנסות ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
סלקום היא גם חברת התקשורת הפרטית הרווחית היחידה בישראל עם רווח נקי של 122 מיליון שקל ברבעון האחרון, 8% יותר מהרווח ברבעון הקודם. בשנת 2000 כולה סלקום רשמה רווח נקי של 459 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
שנת 2000 היתה שנת גידול מהירה מאוד של החברה עם תוספת של כ-400 אלף לקוחות שמוסיפים כמובן לגידול במחזור. אולם שנת 2001 מאיימת על חברת הסלולר הגדולה בישראל, וזאת מכמה סיבות: צפויה ירידה משמעותית בשיעור המצטרפים החדשים, יש צורך לשדרג את הרשת הקיימת, להקים רשת חדשה, להשקיע בכניסה לשוק הפנים ארצי ולהשקיע בשירותי ערך מוסף מבוססי אינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
על הכל מעיבים האירועים האחרונים באירופה - חלק מחברות הסלולר האירופיות נמצאות בסכנה ממשית של פשיטת רגל בשל ההלוואות הגדולות להשקעה בתדרי הדור השלישי.
ltbgt
מר פרי, צלה של אירופה לא מאיים עתה על חברות הסלולר הישראליות?
lt/bgt
זאת טעות להשוות את אירופה לישראל. ההשקעות במכרזים בישראל יהיו הרבה יותר צנועות. משרד התקשורת יוצא עם המכרז לתדרים עוד השנה ויבקש מינימום של 100 מיליון דולר, שזה רחוק מסדרי הגודל של אירופה, שם דיברו על עשרות מיליארדי דולרים.
lt/pgt

ltpgt
סלקום נוהגת באופן מציאותי ולכן אין סיבה לחשש. אולם אני יכול לדבר רק בשם סלקום ולא בשם חברות הסלולר האחרות בעניין זה.
ltbgt
כיצד הקיפאון בשיעור גידול הלקוחות ישפיע על דו"חות ?2001
lt/bgt
סלקום הוסיפה 60 אלף לקוחות חדשים בינואר, כך שהקצב ממשיך להיות טוב, ואני חושב שהפוטנציאל של השוק הישראלי עדיין רחוק ממימוש. אנו נכנסים ל-2001 עם שני מיליון מנויים כך שההכנסות שלנו ימשיכו להיות גבוהות.
lt/pgt

ltpgt
גם השירותים החדשים שאנו משיקים פונים לכמות לקוחות גדולה יותר ולכן הם רווחיים יותר לעומת חברות הסלולר האחרות. אנחנו רואים הכנסות יפות מה-SMS ואנו צופים שכבר ב-2001 נהנה מהכנסות גדולות יותר בזכות שירותי הערך המוסף.
ltbgt
מה לגבי השקעות בתשתיות ב-?2001
lt/bgt
ההשקעות המאסיוויות יתחילו רק בסוף 2001, כך שבמרבית השנה הן לא ישפיעו על הדו"חות הכספיים. אנחנו נשקיע כמה מאות מיליוני דולרים בהקמת רשת ה-GSM החדשה והקמת התשתית לתקשורת הפנים ארצית.
השקעות אלה בפירוש אינן מתקרבות למיליארד דולר, כך שההשקעה היא סבירה בהחלט.
ltbgt
אנחנו רואים באירופה בעיות קשות במימון הקמת הרשתות, איך אתם מתכננים לממן את הקמת הרשת שלכם, והאם מימון הספקים עדיין רלוונטי?
lt/bgt
דברים ללא ספק השתנו אצל הספקים, אולם בראש ובראשונה לסלקום יש בקופה 100 מיליון שקל שמתוכם 50 מיליון התווספו ברבעון האחרון, כך שנוכל לעשות שימוש בכסף של החברה.
lt/pgt

ltpgt
מעבר לכך, סלקום היא חברה יציבה וגדולה ולכן יהיה לה קל יותר לקבל גם מימון דרך הלוואות מבנקים ודרך מימון ספקים. בכל מקרה, ההשקעות מתפרשות על פני מספר שנים, ולכן אין צורך במימון מאסיווי.
ltbgt
ומה לגבי המו"מ עם אופק?
lt/bgt
אנחנו נמצאים במו"מ מתקדם מאוד ומקווים לסיים אותו תוך שבועות ספורים. נראה לי שיש סיכוי טוב לסיום חיובי של המו"מ, תוך זמן קצר.
ltbgt
חברת פרטנר הגישה עתירה לבג"ץ המערערת על הענקת רישיון מפעיל סלולרי לחברת מירס. האם גם אתם שוקלים להגיש עתירה כזאת?
lt/bgt
אני חושב שהצעד שעשה משרד התקשורת אינו ראוי. אני בעד תחרות, אבל הדרך בה קיבלה מירס את הרישיון היתה לא מסודרת, ומשרד התקשורת הכניס, למעשה, מפעיל רביעי לשוק בצורה עקיפה. אנחנו גם שוקלים לגשת לבג"ץ בעניין ובפירוש לא נשאיר את פרטנר לבד בחזית מול משרד התקשורת.
ltbgt
החלטתם להמשיך ולהחזיק את רשת ה-TDMA במקביל לרשת ה-GSM
לאורך זמן, וגם להשקיע בה 160 מיליון דולר כבר השנה, וכל זאת כשישנן ידיעות שהרשת לא מסוגלת להחזיק עוד מנויים.
lt/bgt
זה לא נכון, אנחנו לא מקטינים את מספר המצטרפים בגלל חוסר יכולת של הרשת. רשת ה-TDMA טובה מאוד ותמשיך להיות כזאת. אנחנו לא מוותרים ולא נוותר עליה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully