וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות השערים התמתנו בסיום המסחר לנוכח החולשה בוול סטריט

3.3.2000 / 20:00

עליות במניות הטלקום בהובלת דויטשה טלקום; מגמה שלילית בקרב מניות הבנקים

יהודה שויצר
ltpgt
עליות השערים החדות שאיפיינו את המסחר בבורסות אירופה במהלך יום המסחר התמתנו עם פרסום נתונים נוספים מארה"ב, המחזקים את ההנחה כי הכלכלה הגדולה בעולם ממשיכה לרשום האטה. גם התגברות ההערכות כי נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, אלן גרינספאן, יורה על קיצוץ נוסף בריבית לא עזרו לשמור על העליות החדות.
lt/pgt

ltpgt
בארה"ב פורסמו היום מספר נתונים שהעצימו את התחושה כי ההאטה במשק האמריקאי אינה קרובה לסיומה. מדד ביטחון הצרכנים לחודש פברואר היה הנמוך מזה ארבע וחצי שנים. המדד ירד ל-106.8 נקודות בחודש פברואר לעומת תחזיות ל-111 נקודות. מדד נוסף המחזק את התפישה כי סיום מצב ההאטה עדיין רחוק היה נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב שצנח בינואר ב-6% לעומת עלייה של 2.1% בדצמבר.
lt/pgt

ltpgt
לנוכח סימני החולשה ה-FTSE בלונדון, שרשם עליות של קרוב ל-2% במהלך יום המסחר נסגר בעלייה מתונה של 0.4%, מדד ה-techMARK עלה במחצית האחוז. את העליות בשוקים משכו מניות הטלקום. בפאריס עלה ה-CAC ב-0.4% ובפרנקפורט המסחר נמשך תוך עליות שערים.
lt/pgt

ltpgt
חברת IDC, המתמחה בסקרי שוק. החברה פירסמה אתמול כי מכירות השבבים לתעשיית הטלפונים הסלולריים יוכפלו ל-38 מיליארד דולר בשנת 2004. להערכת IDC, מכירות הטלפונים הניידים צפויות לצמוח בקצב שנתי של 24% ויאמירו ל-780 מיליון יחידות בשנת 2004. מנגד, בנקי ההשקעות דויטשה בנק, ג'יי.פי מורגן ומריל לינץ' קיצצו את תחזיות המכירות של טלפונים סלולריים לשנת 2001.
lt/pgt

ltpgt
למרות התחזית האופטימית לשוק השבבים, המניות הגיבו באדישות ורשמו מגמה מעורבת מתונה. STM מצרפת עלתה ב-0.5%, אינפניון יורדת ב-0.4% ובוקהאם טק ירדה ב-3.6%.
lt/pgt

ltpgt
בקרב יצרניות הטלפונים הסלולריים בלטה אריקסון בעלייה של 2.3%. החברה אתמול הדגישה כי אין בכוונתה לערוך כל שינוי בתחזית מכירות הסלולר שלה לשנת 2001, שהיו גבוהות מההערכות בשוק. יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה, נוקיה, עלתה ב-2.1%.
lt/pgt

ltpgt
במגזר הטלקום נרשמו עליות חדות: וודאפון, חברת הסלולר הגדולה בעולם, מבססת את מעמדה בשוק היפאני. החברה הודיעה על רכישת 10% נוספים בג'פאן טלקום תמורת 1.4 מיליארד דולר. הרכישה הפכה את וודאפון לבעלת האחזקות הגדולה בחברת הטלקום השלישית בגודלה ביפאן. מניות החברה האמירו ב-1.9% בסגירה.
lt/pgt

ltpgt
דויטשה טלקום, חברת הטלקום הגדולה באירופה מבחינת היקף מכירות, עולה ב-4.5%, סונרה מפינלנד סיימה בעלייה של 5% ופראנס טלקום רשמה עלייה של 3% בתום יום המסחר. מניית אורנג', שהונפקה בקול ענות חלושה בשבוע שעבר, לא מצליחה להתרומם. המניה עלתה בשיעור קל של 0.3% ונסחרת במחיר הנמוך ב-5% ממחיר ההנפקה.
lt/pgt

ltpgt
מניות האינטרנט שפתחו בעליות חדות עברו לירידות, בעקבות החולשה במניות הענף בוול סטריט. טי-אונליין, ספקית האינטרנט מבית דויטשה טלקום, יורדת ב-3.5% לאחר שרשמה עליות של 7% ויותר בפתיחת המסחר. פריסרב הבריטית יורדת ב-5%.
lt/pgt

ltpgt
מגמה שלילית נראית בקרב מניות הבנקים. HSBC הבריטית איבדה 4% לאחר שפירסמה תוצאות מאכזבות לשנת 2000. הקבוצה הבינלאומית הודיעה כי רווחיה עלו ב-24% לעומת התחזיות שדיברו על 28%. רויאל בנק אוף סקוטלנד איבד 2%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully