וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה סופי: קמעונאית הצעצועים המקוונת Etoys פושטת רגל - האתר ייסגר בשבוע הבא

3.3.2000 / 20:00

חובותיה נאמדים ב-274 מיליון דולר; החברה מוסרת כי מכירת נכסיה לא תוכל לכסות על החובות; המסחר במניה יופסק בקרוב

גיא צ'אק
ltpgt
קמעונאית הצעצועים המקוונת Etoys (סימול ETYS) הודיעה כי בכוונתה לסגור את אתר האינטרנט שלה בשבוע הבא ולהכריז רשמית על פשיטת רגל. ההודעה היתה צפויה, שכן לפני כשלושה שבועות הודיעה הנהלת החברה לעובדיה כי עליהם לשקול אפשרויות תעסוקה חדשות. באמצעות בנק ההשקעות גולדמן סאקס ניסתה הקמעונאית המוכה למצוא קונה לאתר אך לשווא.
lt/pgt

ltpgt
חובותיה של Etoys נאמדים ב-274 מיליון דולר, והחברה מוסרת כי מכירת נכסיה לא תוכל לכסות עליהם. החברה הוסיפה כי היא קיבלה הודעה מבורסת הנאסד"ק בה נאמר כי היא אינה עומדת עוד בדרישות הבורסה. המסחר במניות Etoys יופסק בתקופה הקרובה.
lt/pgt

ltpgt
באמצע דצמבר הודיעה Etoys כי מכירות החגים יהיו מתחת לתחזיות וכי החברה תרשום הפסדי שיא. כבר אז העריכה שלקראת מארס ייגמרו המזומנים שלה.
lt/pgt

ltpgt
נראה שסיפורה של Etoys ממחיש את סיפורה העצוב של תעשיית הדוט.קום. פעילותה של החנות המקוונת התחילה בקול תרועה - החברה טענה שהיא תדחק במהרה את רגליהן של המתחרות משוק הצעצועים. היא נוסדה בשנת 1997 ומכירותיה בשנת 1999 נסקו ל-150 מיליון דולר, לעומת 700 אלף דולר בתחילת דרכה. באוקטובר 2000 הגיעה מניית Etoys לשיא של 86 דולר.
lt/pgt

ltpgt
על אף העלייה במכירות, Etoys לא הצליחה לשלוט בעלויות הגבוהות ולא עמדה בתחרות מול רשת הצעצועים מלט ולבנים טויז אר אס. דווקא טויז אר אס, שהוספדה כנציגה טיפוסית של הכלכלה הישנה, היתה זו שהצליחה בתחום האינטרנט. טויז אר אס ואמזון מחזיקות כיום בנתח הגדול של שוק הצעצועים המקוון.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully