וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון ידון במסירת מסמכי גלעד שרון

29.9.2003 / 10:53

בית המשפט קיבל בקשת הפרקליטות לערער על החלטת המחוזי שלא לחייב שרון למסור המסמכים הנוגעים לפרשת סיריל קרן. הדיון יתקיים בתוך חודש

בית המשפט העליון העניק למדינה רשות לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שלא לחייב את גלעד שרון למסור את מסמכי פרשת סיריל קרן לידי חוקרי המשטרה. בגלי צה"ל דווח כי עו"ד מיכה פטמן, בא כוחו של שרון, טען שאין לקבל את בקשת הפרקליטות לערער, כיוון שמדובר "בהפיכת סדרי שלטון ומשפט", אך בית המשפט לא קיבל את טענתו.

הרכב השופטים, בראשות המשנה לנשיא, תיאודור אור, קצב לצדדים 15 יום להגיש את טיעוניהם בסוגיית החלת זכות השתיקה המוקנה בחוק על מסירת המסמכים. הדיון עצמו ייערך לא יאוחר מ-15 יום נוספים מיום הגשת הטיעונים לבית המשפט.

הפרקליטות: זכות השתיקה הורחבה מעבר לכוונת החוק

כתב "הארץ" ברוך קרא מוסיף:

לפני כשבועיים החליט הרכב בית משפט מחוזי בתל אביב, בראשות השופט שלי טימן, להפוך את החלטת בית משפט השלום, ולפיה היה מקום לחייב את שרון להעביר את המסמכים שביקשה ממנו המשטרה.

בניגוד לבית משפט השלום, סבר המחוזי כי זכות השתיקה היא זכות רחבה המגינה על חשודים מפני הפללה עצמית, ולכן אי אפשר לחייב חשודים להעביר מסמכים העלולים להפלילם.

בערעור שהגישה מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד אפרת ברזילי, נטען שזכות השתיקה הורחבה באופן לא פרופורציונלי למידה שיועדה מלכתחילה על ידי המחוקק. עוד טענה הפרקליטות, כי המסמכים שהיא מבקשת מגלעד שרון יכולים לסייע לחוקרים להפליל גם גורם שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully