וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט: הדוט.נט יעשה לאינטרנט מה שחלונות עשה ל-PC

3.3.2000 / 20:00

מכנס Tech-Ed באילת

דפנה מאור
ltpgt
"בעוד שנתיים יהיה הדוט.נט עניין מובן מאליו", אומר דיוויד גריסטווד, היועץ של מיקרוסופט לסטארט אפים. גריסטווד נמצא בארץ לרגל כנס Tech-Ed, שנפתח היום באילת. Tech-Ed הוא חלק ממאמץ עולמי של מיקרוסופט להטפת תורת הדוט.נט להמונים. 1,300 אנשי פיתוח תוכנה הגיעו להשתתף בכנס, בו חושפת החברה את נבכי פלטפורמת התוכנה החדשה בפני מי שאמור "לקנות" את הרעיון ממנה.
lt/pgt

ltpgt
גריסטווד נמצא בארץ כדי להיפגש עם כמה חברות סטארט אפ ששודכו למיקרוסופט על ידי איתי לנגר, מנהל פיתוח עסקי חברות סטארט אפ של מיקרוסופט ישראל. גריסטווד, המומחה לייעוץ טכנולוגי וטיפוח חברות סטארט אפ באפריקה ובאירופה, ייפגש עם נציגי 15 מתוך 25 חברות שנבחרו ע"י לנגר כשותפות, בהן סלניום, mPrest, Magen, ג'יגאמי (לעבר נט2ויירלס), אקסנט ו-Mutek.
lttablegtlttrgtlttdgt
ltimg src="/ibo/images/archive_1/gristwood_david1.jpg"gt
lt/tdgtlt/trgtlt/tablegtltp class="article1"gt
השותפות היא מלת המפתח. מיקרוסופט, לדברי גריסטווד, אינה מתכוונת להשקיע בחברות ישראליות, בהתאם למסורת המיזוגים והרכישות שלה (עליה ניתן לקרוא במגזין TheMarker, בראיון בלעדי עם ביל גייטס). גריסטווד יעץ לחברות הללו כיצד לשלב את דוט.נט בטכנולוגיה שלהן, וישמע מהן על האתגרים שהן עומדות בפניהם במאמץ זה. החברות כולן מוגדרות ע"י לנגר כ"בשלות, אחרי סיבוב גיוס שני או שלישי, ואולי לפני הנפקה".
ltbrgt
lt/bgtההימורים עולים יפהltbgt
במהלך הקריירה שלו כיועץ מטעם מיקרוסופט לסטארט אפים, גריסטווד נתקל במעט מאוד חברות שהריצו אותו בחזרה לבוסים עם המלצת קנייה. כאמור, הוא כאן כדי למכור את הדוט.נט למי שעשוי להיות יום אחד מוביל בתחום הספציפי שלו, ואולי זו הסיבה הטובה ביותר לשים לב לחברות שהוא נפגש עימן, כי ההימורים של מיקרוסופט עולים יפה לעתים קרובות.
lt/pgt

ltpgt
"אף אחד עדיין לא אמר לנו שאנחנו טועים", מנמק גריסטווד, שבמיקרוסופט קוראים למה שהוא עושה "אוונגליזם", את שורשי אמונתו העמוקה בדוט.נט. אסטרטגיה זו היא המהלך השאפתני ביותר של הענקית מרדמונד מאז הוציאה לשוק את "חלונות", וכבשה את עולם המחשב האישי בסערה. ביל גייטס עצמו אמר: השקענו בזה יותר ממה שנאסא השקיעה כדי להביא אדם לירח.
lt/pgt

ltpgt
דיוויד צ'אפל, הנואם הראשי בכנס, הוא מנכ"ל צ'אפל אנד אסושיאייטס, ומומחה לדוט.נט. צ'אפל חזר והדגיש כי דוט.נט, הטכנולוגיה שנועדה לעשות לאינטרנט את מה שחלונות עשו למחשב האישי, היא טכנולוגיה שנועדה להקל על חייהם של המפתחים, לקצר את זמני פיתוח התוכנה, ולאפשר קישור מלא בין כל, אבל כל סוגי מערכות המחשב בעולם, דרך האינטרנט.
lttablegtlttrgtlttdgt
ltimg src="/ibo/images/archive_1/chappell_david1.jpg"gt
lt/tdgtlt/trgtlt/tablegtltp class="article1"gt
מנהל מערכות מידע ניהוליות בכיר בחברת היי-טק ישראלית שיצא מהרצאת הפתיחה, שכללה הופעת להקת מתופפים ונאום וידיאו של מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר שאולי הדוט.נט הוא אחד הדברים המרשימים ביותר בעולם התוכנה שאפשר לראות היום, אבל ההשלכות המהפכניות שלה לא כולן חיוביות.
lt/pgt

ltpgt
המשמעות של הדוט.נט היא ש"החברות הגדולות אומרות עכשיו - האינטרנט שייך לנו - ומחסלות את חדוות היצירתיות של המפתחים". הדוט.נט יוצר מעין שפה אחידה, שתאפשר לכל חברה, ארגון ויחיד לחלוק מידע ושירותים עם שאר העולם, החל בהזמנת כרטיסי טיסה, שליחת הודעות מיידיות ו-SMS וכלה בניהול הפרויקטים המורכבים ביותר בארגון.
lt/pgt

ltpgt
אבל, מזהיר אותו מנהל מערכות מידע, המשמעות של הדבר היא שמיקרוסופט זורקת לפח את כל מה שהיא עשתה עכשיו בתחום, למעט הסטנדרטים שכבר תפסו. "כל היישומים החמודים שמפתחים כותבים בחברות לא יעבדו עם ה-SOAP (תקן התוכנה עליו מבוסס הדוט.נט)".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully