וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוקו רוכשת את קאטרפילר ישראל - חיל"ט - לפי שווי חברה של כ-80 מיליון שקל

3.3.2000 / 20:00

הרכישה תתבצע באמצעות הקצאת כ-70% ממניות החברה לברנאר שרייר, בעל השליטה בחיל"ט

אלי דניאל
ltpgt
חברת זוקו פירסמה אמש מתאר לפיו היא רוכשת את קאטרפילר ישראל (חיל"ט - חברה ישראלית לטרקטורים) בדרך של הקצאת מניות, וזאת על פי שווי חברה של כ-80 מיליון שקל. כך עולה מדו"ח מיידי שפירסמה זוקו לקראת אישור עסקת המיזוג המתוכננת בין החברות.
lt/pgt

ltpgt
במסגרת עסקת המיזוג בין זוקו לחיל"ט הוערך שוויה של החברה בכ-35 מיליון שקל, גבוה בכ-50% משווי החברה בבורסה, ואילו שוויין של מניות חיל"ט הוערך בכ-80 מיליון שקל. בהתאם להערכות הללו, החברה תמזג לתוכה את פעילותה העסקית של חיל"ט ובתמורה תקצה החברה לברנארד שרייר, בעל השליטה בחיל"ט, כ-70% ממניותיה.
lt/pgt

ltpgt
עם השלמת המיזוג, עתידה זוקו להפוך לחברה הגדולה בארץ בתחום אספקת ציוד כבד וחלפים לענף התשתית, שכן, פלח השוק שתופסת חיל"ט בתחום הציוד המכני וההנדסי הכבד מוערך בכ-50%. מלבד תחום זה, לחיל"ט פעילות בתחומי יבוא, שיווק והפצה של ציוד, חלפים ומוצרים מתכלים לרכב.
lt/pgt

ltpgt
ביצוע העסקה צפוי להגדיל את ההון העצמי של החברה מ-9 מיליון דולר ל-30 מיליון דולר. מחזור המכירות של החברה המאוחדת מוערך בכ-100 מיליון דולר בשנת 2001 (מחזור המכירות השנתי של חיל"ט מסתכם בכ-220 מיליון שקל).
lt/pgt

ltpgt
בחברה סבורים כי ניתן לחלק את הפוטנציאל העסקי הטמון בעסקה זו לשניים: ראשית, החברה המאוחדת צפויה להקטין עלויות של 4-3 מיליון דולר. שנית, תוספת ההון והקטנת המינוף יאפשרו לחברה להגדיל באופן מהותי את נפח פעילותה בארץ ובחו"ל.
lt/pgt

ltpgt
זוקו היא חברת החזקות ופעילותה מתבצע באמצעות חברות בנות: זוקו שיווק והפצה (עוסקת ביבוא, שיווק והפצה של מוצרים מתכלים בארץ), מכתש-תאוס (עוסקת ביבוא, שיווק, הפצה והשכרה של ציוד כבד וצמיגים בארץ), IP Equipment (עוסקת ביבוא, שיווק, הפצה והשכרה של פטישים הידראוליים וציוד אחר בחו"ל). כמו כן, במהלך שנת 2000 רכשה החברה את חברת גור מסננים העוסקת בייצור, יבוא ושיווק מסנני דלק. 95% מפעילותה של גור מסננים מיועד ליצוא.
lt/pgt

ltpgt
מניית זוקו נסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-24 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2000 הסתכמו הכנסות החברה בכ-88 מיליון שקל. בשורה התחתונה הרוויחה החברה בתקופה זו כ1.09 מיליון שקל, ירידה של כ-61% לעומת הרוח שנרשם בתקופה המקבילה בשנת 1999.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully