וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סדאם לא ידע שלעיראק אין נשק אסור

29.9.2003 / 0:02

"טיים": מדעניו של נשיא עיראק הטעו אותו לגבי התקדמות ייצור הנשק להשמדה המונית. בכיר לשעבר: אם היה לנו נשק היינו משתמשים בו

השבועון האמריקאי "טיים" מפרסם כי ייתכן שהמדענים העיראקים ששליטם לשעבר, סדאם חוסיין, הורה להם לייצר נשק להשמדה המונית הטעו אותו ודיווחו לו על הצלחות שלא היו כדי לרצותו. בקול ישראל דווח כי מקורות מודיעין אמריקאים סיפרו על תשדורות שיורטו בהם מבקש סדאם להתעדכן בהתקדמות הייצור.

קצין בכוחות המיוחדים של סדאם, שהיה אחראי על אתר הגנת האתרים הסודיים, אומר בראיון בתיכרית כי לעיראק לא היה נשק להשמדה המונית לפני הפלישה האמריקאית. "האמינו לי", אמר הקצין, "אם לעיראק היה נשק כזה היא היתה משתמשת בו במיוחד בקרב על נמל התעופה של בגדד.

ה"טיים" מוסיף כי בכירים בשלטונו של עיראק שנחקרו על ידי הקואליציה בשלושת החודשים האחרונים חזרו כולם על אותה גירסה: כל הנשק להשמדה המונית שהיה לעיראק נהרס או פורק אחרי מלחמת המפרץ הראשונה ולא יוצר מחדש מאז.

כתב "הארץ", נתן גוטמן, מוסיף:

ראשי ועדת המודיעין של בית הנבחרים טוענים כי הממשל האמריקאי הסתמך על מודיעין לקוי וישן בבואו לקבל החלטה על המלחמה נגד עיראק. יו"ר הוועדה, הרפובליקאי פורטר גוס, והדמוקרטית הבכירה בוועדה, ג'ין הרמן, שלחו מכתב לראש הסי.איי.איי, ג'ורג' טנט, בו הם מונים את הליקויים שמצאו במודיעין על עיראק, בהסתמך על עבודת מחקר שעשתה הוועדה. במכתב, שתוכנו פורסם לראשונה ב"וושינגטון פוסט", נטען כי הסי.איי.איי לא הצליח להביא מודיעין חדש מעיראק ולכן חלק ניכר מההערכות התבססו על מידע מ-1998, השנה האחרונה בה פעלו פקחי הנשק במדינה.

היועצת לביטחון לאומי בממשל, קונדוליסה רייס, התייחסה בביטול למכתב ואמרה בתגובה כי היה מודיעין חדש מאז 1998 ועד פרוץ המלחמה לגבי תוכניות עיראק לפיתוח נשק להשמדה המונית. "שום דבר לא הצביע על כך שמשהו השתנה בכוונתו של סדאם חוסיין להשיג נשק להשמה המונית", אמרה רייס ל"פוקס ניוז". "היה ברור שזה נמשך וכי מדובר בסכנה מתגברת", ציינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully