וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעשה סדרה על יחידה צבאית. מקורי, לא?

3.3.2000 / 20:00

אהבתם את "טירונות"? קבלו את הלהיט הטלוויזיוני המסתמן הבא: "הטייסת", קורותיה של יחידת מסוקים בחיל האוויר; פרקש אולי לא יהיה שם אבל צוות טירונות דווקא מפרגן: "זה רעיון מדליק"

מאת אביב מלחי

לא עבר יותר מדי זמן, וכבר יש סדרה-אחות ל"טירונות". קבלו את הלהיט הטלוויזיוני הבא, לפחות על הנייר: "הטייסת", סדרה שתעסוק בחיים בטייסת מסוקים של חיל האוויר, באנשים המשרתים בה, במערכות היחסים ביניהם וכמובן בפעילות המבצעית. בצוות תהיה חברה גם אישה טייסת, שתיקלט בטייסת במהלך הפרקים הראשונים.

מאחורי "הטייסת" (שם זמני, אגב) עומדים שני יוצאי חיל האוויר: רס"ן (מיל') אילן פרנק, שהיה טייס ויביים את הסדרה, ורס"מ (מיל') יואב אביב, מכונאי מוטס בעברו, ומכהן כיום כמנכ"ל חברת "גלובוס-גרופ", שתפיק את הסדרה. שניהם נפגשו לפני הרבה זמן, כששירתו יחד בטייסת מסוקי סופר-פרלון ובכוונתם לעבד את החוויות מהשירות לעלילה טלוויזיונית. הפרק הראשון, למשל, מבוסס על ניסיונו האישי של פרנק במבצע ב-1981, עליו גם קיבל צל"ש ממפקד חיל האוויר.

בפרק הראשון, כפי שפורסם בגיליון החדש של בטאון חיל האוויר, מסתבכת פעולה של כוח צנחנים בלבנון, וחיל האוויר מוזנק לסייע בחילוץ. טייס מסוק בלק הוק מנסה להגיע אל הכוח משני כיוונים, אך ללא הצלחה. למקום מוזנק טייס אנפה, שמצליח לבצע את החילוץ כנגד כל הסיכויים. הוא זוכה לשבחים ממפקד החטיבה, ואפילו מאלוף הפיקוד, אבל כשהוא חוזר לטייסת מחכה לו הפתעה. מפקד הטייסת אומנם משבח אותו על הפגנת אומץ הלב, אבל מקרקע אותו עד להודעה חדשה.

בשלב הנוכחי מדובר על צילום 15 פרקים, באולפני נווה אילן בירושלים. כל פרק יהיה באורך של 50 דקות, ובעלות של כ-150 אלף דולרים. חיל האוויר התחייב לסייע בהפקה, ועד חודשי הקיץ מתכננים פרנק ואביב להתחיל בצילומים. תהליך ליהוק הסדרה החל לאחרונה, והאודישנים ייערכו במהלך השבועות הקרובים.

ומה אומרים על הרעיון שחקני "טירונות", שכנראה הצטרפה לבית הקברות של סדרות הטלוויזיה? שרון זליקובסקי, נויה הקצינה, אומרת שזה "רעיון מדליק. אם יהיה במאי טוב ותסריטים טובים, זה יכול ללכת". גולן אזולאי, סמ"ר פרקש הבלתי נשכח, אומר ש"לסדרה כזו יהיה לוק יפה. דברים כאלה נראים טוב על המסך, אבל חשוב גם שהסיפור יהיה טוב, והתסריטים יהיו טובים". אגב, אזולאי לא בטוח שאם יציעו לו תפקיד בסדרה הוא יסכים: "נראה לי שתהיה לי בעיה לשחק בעוד סדרה צבאית, אני מנסה להתרחק מהדמות של פרקש. אבל אם כבר אז אני לוקח את התפקיד של האפסנאי בטייסת".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully