וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתח אישר ממשלת אבו עלא

28.9.2003 / 8:53

הממשלה החדשה תכלול 24 שרים, 10 מהם החזיקו בתיקים בעבר. נאסר יוסוף יחזיק בתיק הביטחון במקום דחלאן. אלפים הפגינו בעזה נגד הרכב הממשלה

הוועדה המרכזית של הפתח אישרה אתמול אחר הצהריים את הרכב ממשלתו של ראש הממשלה המיועד, אבו עלא. בקול ישראל דווח כי בין 24 שרי הממשלה המיועדת מופיע נאסר יוסוף בתפקיד שר הפנים והממונה על הביטחון, במקום מוחמד דחלאן שכיהן בתפקיד בממשלתו של אבו מאזן. מקורות בפתח טוענים כי ברשימה לפחות עשרה אנשים שכבר החזיקו בתיק מסוים בממשלות הרשות הפלסטינית. הרכבה יוצג לאישור המועצה הפלסטינית ביום שלישי או רביעי.

השר לשעבר לענייני הביטחון ברשות הפלסטינית, מוחמד דחלאן, אמר אתמול כי אין בכוונתו לכהן כשר בממשלתו החדשה של אבו עלא אם לא ישתנו התנאים שהביאו להתפטרותו של אבו מאזן. בגלי צה"ל דווח כי דחלאן העריך כי קטנים הסיכויים שהממשלה החדשה תהיה יציבה בגלל שהחמאס והג'יהאד האיסלאמי אינם מתכוונים לשתף עימה פעולה.

הממשל האמריקאי הזהיר בחודש האחרון כי ממשלה שתהיה מורכבת מאנשי ערפאת לא תזכה להכרתו או לשיתוף פעולה.

כתב "הארץ", ארנון רגולר, ושירות "הארץ" מוסיפים:

במקביל לישיבת הוועד המרכזי נערכה הפגנה גדולה בעזה בהשתתפות אלפים מתומכי דחלאן. המפגינים שרפו בובות של חברי הוועד המרכזי במחאה על הרכב הממשלה. בין האישים שבובות בדמותם נשרפו - האני אל חסאן, חבר הוועד ומקורבו של ערפאת, ועבאס זאקי, חבר הוועד וחבר המועצה המחוקקת מאזור חברון.

בממשלתו של אבו עלא מכהנים 24 שרים, מתוכם 15 חברי פתח. כמחצית משרי הממשלה החדשה לא כיהנו בממשלת אבו-מאזן, רובם חברי ההנהגה הצעירה של הפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully