וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 4 עיראקים נהרגו מאש חיילי ארה"ב במחסום

27.9.2003 / 10:30

צבא ארה"ב: החיילים ירו לעבר מכונית שלא נענתה להוראה לעצור - 2 בני אדם נהרגו. טילים נורו לעבר מתחם של צבא ארה"ב בבגדד. לא דווח על נפגעים

מקורות בעיראק מסרו הבוקר כי ארבעה עיראקים נהרגו מירי של חיילי ארה"ב על מכוניתם, במחסום בכניסה לעיר פאלוג'ה שממערב לבגדד. כמה עיראקים נוספים נפצעו. מצבא ארה"ב נמסר כי אנשיו פתחו באש לעבר מכונית שלא נענתה להוראת החיילים לעצור במחסום. לטענת הצבא, בתקרית נהרגו שני עיראקים וארבעה נפצעו.

"הארץ" מוסיף:

שלושה טילים נורו הבוקר לעבר מתחם המשמש את צבא ארה"ב במרכז בגדד. תושבי השכונה הסמוכה למלון אל-רשיד ולמרכז הכנסים בעיר, דיווחו על הירי לעבר האזור. חייל אמריקאי המשרת במתחם, בו נמצא מרכז העיתונות של צבא ארה"ב ומתקנים נוספים, אמר כי שלושה רימונים בעלי הנעה רקטית נורו לעבר מלון אל-רשיד, והוסיף כי לא ידוע לו על נפגעים. השכונה נסגרה לתנועה בעקבות האירוע.

אתמול נהרגו תשעה אזרחים עיראקים ו-15 נפצעו, מירי פצצת מרגמה בעיר כירכוכ, שכוון כנראה נגד חיילי צבא ארה"ב. שלשום נהרג בעיר חייל אמריקאי ושניים נפצעו, מירי טיל אר.פי.ג'י על שיירה צבאית.

פאואל: ארה"ב תקצוב חצי שנה לכינון חוקה בעיראק

שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, אמר אתמול כי ארה"ב תקבע לוח זמנים של שישה חודשים, בהם המועצה הממונה בעיראק תנסח חוקה חדשה למדינה. לדבריו, החוקה תקבע אם ייכון בעיראק משטר נשיאותי או פרלמנטרי, ותסלול את הדרך לבחירות ובחירת הנהגה חדשה בשנה הבאה. "יהיה קשה לעמוד בלוח הזמנים, אך אנו חייבים לגרום להם להתחיל לפעול", אמר. פאוול הדגיש שעד קיומן של הבחירות לא תעביר ארה"ב את השלטון במדינה לידי העיראקים.

פאוול העלה גם את האפשרות שהמועצה הממונה בעיראק תקבע את לוח הזמנים להעברת השלטון במדינה. להערכתו, במצב זה תתרחב התמיכה במועצת הביטחון בהצעת ההחלטה אותה מנסה וושינגטון לאשר, לפיה מדינות נוספות ישלחו כוחות לעיראק וכן יוגדל הסיוע הכספי. פאוול מסר כי ארה"ב ביקשה מהמועצה הממונה בעיראק לומר כמה זמן זמן היא זקוקה לניסוח חוקה ולעריכת בחירות.

דבריו של פאוול נועדו לרצות את צרפת ומדינות נוספות הדורשות העברה מהירה של השלטון בעיראק מידי ארה"ב. צרפת גם דורשת שהעברת השלטון תיעשה במסגרת החלטה של מועצת הביטחון, שתרחיב את תפקיד האו"ם בעיראק. ארה"ב מתנגדת להעברת השלטון בעיראק בתוך חודש או חודשים כפי שדורשת צרפת. לדברי פאוול, העברת השלטון לממשלה לא נבחרת תפגע בלגיטימיות שלה בעיני העולם. פאוול גם טען כי שרידי תומכיהם של סדאם חוסיין ומפלגת הבעת יובילו מרד נגד ממשלה לא נבחרת.

בתוך כך נמשכים המגעים במועצת הביטחון כדי להגיע להסכמה על ההחלטה בעניין עיראק. לדברי פאוול, דרישת צרפת להעברת השלטון בתוך חודש כבר לא נידונה ברצינות במועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully