וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת וגבר נרצחו בחדירה להתנחלות נגוהות

27.9.2003 / 10:13

מחבל חדר להתנחלות, נקש על דלת בית בו נערכה ארוחת החג ופתח באש. הורי התינוקת נפצעו קל. המחבל נורה למוות. אף ארגון לא לקח אחריות. חשד: פעיל ג'יהאד נהרג "בתאונת עבודה" ברפיח

תינוקת בת שבעה חודשים וגבר בן 29 נרצחו אמש בחדירת מחבל להתנחלות נגוהות, שבדרום הר חברון. הוריה של התינוקת נפצעו באורח קל. המחבל נורה למוות. אף ארגון לא לקח עדיין אחריות לפיגוע. גורמי ביטחון מסרו כי צה"ל יגיע למתכנני הפיגוע.

המחבל חדר להתנחלות הקטנה בסביבות השעה 21:15, בקטע שבו אינה מגודרת. הוא נקש על דלת אחד הבתים, שבו ערכה משפחה את סעודת החג. אחד האורחים פתח את הדלת, ואז ירה המחבל לעברו ופצע אותו אנושות. אבי המשפחה וחייל מילואים שהתארח בבית השיבו אש לעבר המחבל, שהצליח להימלט. במהלך מנוסתו ירה המחבל לעבר הבית. מהירי נפצעה התינוקת באורח אנוש ונפצעו שני הוריה.

חיילי מילואים שהיו בסמוך לאירוע ירו במחבל למוות. על גופת המחבל נמצאו רובה אם-16, מחסניות ורימוני רסס. תושבי היישוב הונחו להישאר בבתיהם בשעה שכוחות צבא גדולים סרקו את האזור מחשש להימצאות מחבל נוסף.

מנהל האזור במד"א, דרור ריכטר, סיפר על פעולת כוחות ההצלה לקול ישראל. לדבריו, שמונה ניידות אמבולנס הגיעו לנגוהות במהירות ופינו את הפצועים לכיוון אמציה, שם טופלו. "ניסינו לטפל בתינוקת, אבל לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה", אמר ריכטר.

התנחלות נגוהות מגודרת חלקית בלבד. לטענת הצבא, בשל התנגדות תושבי המקום. בחודש מרץ נורו למוות שני מחבלים שניסו לחדור להתנחלות.

40 התרעות לפיגועים

מקורות פלסטינים ברצועת עזה דיווחו כי לפנות בוקר נהרג פעיל בג'יהאד האיסלאמי בהתפוצצות בעיר רפיח. לטענת הפלסטינים, ייתכן שההרוג, אחמד חסן בן 26, נהרג ב"תאונת עבודה" בעת שהכין מטען. שני פלסטינים נוספים נפצעו בפיצוץ באורח בינוני.

צה"ל עצר הלילה בשטחים ארבעה פלסטינים. ארבעה מהם נעצרו בכפר בתיר, ממערב לבית לחם, ואחר נעצר מדרום לרמאללה.

פלסטינים ירו הלילה לעבר מוצבי צה"ל בגוש קטיף שברצועת עזה. כמו כן נורתה אש לעבר מוצב צה"ל הסמוך לנצרים שברצועה. בכל התקריות לא היו נפגעים. החיילים השיבו אש.

צה"ל הטיל שלשום בלילה סגר כללי על שטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה, עד לסיום החג. במהלך הסגר יותר מעבר פלסטינים במקרים הומניטריים בלבד, שיתואמו על ידי מנגנוני התיאום והקישור.

בגלי צה"ל דווח כי בידי מערכת הביטחון למעלה מ-40 התרעות לפיגועים אך אין התרעות ממוקדות לגבי ראש השנה. כוחות גדולים של שוטרים, מתנדבים ולוחמי משמר הגבול התפרסו מאז אתמול בבוקר בכניסות לערים הגדולות, באזור קו התפר ובעוטף ירושלים. דגש מיוחד ניתן לאבטחת פארקים, אתרי נופש ובילוי ובתי כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully