וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ננעל ברמה של 4.457 שקלים

אילן מוסנאים

26.9.2003 / 13:22

עקב החג לא נקבע שער יציג למטבעות הזרים. בבנק הפועלים מעריכים כי בשבוע הקרוב יתאפיין המסחר בתנודתיות גבוהה על רקע המרות סוף החודש. בבנק לאומי צופים רגיעה במט"ח

המסחר בשוק המט"ח היה שקט היום, ובסיומו ננעל הדולר ברמה של 4.457 שקלים, הגבוהה בכ-0.07% מהשער היציג ביום חמישי. רמה זו דומה לרמה בה סיים המטבע האמריקאי את המסחר אתמול בערב. עקב החג לא נקבעו שערים יציגים למטבעות הזרים.

בחדר העסקות של אקסלנס ציינו כי המסחר היה רגוע כאשר הדולר נע בטווח צר של 4.445-4.455 שקלים. באקסלנס מציינים כי רוב הגופים הסוחרים במט"ח כבר השלימו בימים הקודמים את סגירת הפוזיציות שלהם לקראת היציאה לחופשת ראש השנה, ולכן לא ניכרה בשוק כל פעילות משמעותית.

באקסלנס העדיפו להימנע ממתן תחזיות לגבי התנהגות הדולר בשבוע הבא, ולהמתין בינתיים לראות כיצד יעברו ימי החג, כדי לקבוע מה יעשה המטבע האמריקאי בשבוע הבא. כלכלני בנק הפועלים צופים כי בשבוע הקרוב יתאפיין המסחר בשקל-דולר בתנודתיות גבוהה יחסית, על רקע פעילות אופיינית של חברות עסקיות, שנוהגות להמיר מט"ח לשקלים לקראת סוף החודש.

בסקירת שוק ההון השבועית שלהם כותבים כלכלני בנק הפועלים כי הגורם העיקרי שיכול לגרום לעלייה בדולר נותר המצב הביטחוני, וליתר דיוק, האפשרות להגברת המתיחות הבטחונית. בבנק כותבים כי בתקופה הקרובה (מספר חודשים) תיתכן מגמת פיחות מתון והדרגתי בשקל, בעיקר לנוכח המתיחות הבטחונית והסביבה הכלכלית הבעייתית. לכן, ממליצים כלכלני הפועלים להחזיק נכסים במט"ח בתיק ההשקעות בשיעור של כ-15%.

בבנק לאומי כותבים, לעומת זאת, כי בטווח הקצר צפויה רגיעה בשוק המט"ח כל עוד תירשם לא החמרה במישור המדיני-ביטחוני. כלכלני לאומי מציינים כי בנוסף למצב הבטחוני, גם קשיים בהעברת הצעת התקציב בכנסת יכולים לתרום לתנודתיות במסחר. לאור זאת הם ממליצים לשמור על הרכיב המט"חי בתיקי ההשקעות כמרכיב ביטוחי, ולפזרו בין המטבעות השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully