וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר התיקון לחוק הספורט בנושא קטינים

3.3.2000 / 20:00

משמעות התיקון לחוק הספורט שאושר בוועדת החינוך: ספורטאי מתחת לגיל 18 יוכל לעבור תוך 30 יום לאגודה אחרת במידה ונוצר עבורו "מצב בלתי סביר"

אושר נוסח התיקון לחוק הספורט הנוגע להעברת ספורטאים קטינים מאגודה לאגודה. אישור הנוסח הסופי, שאושר בוועדת החינוך של הכנסת, יובא בימים הקרובים לקריאה שניה ושלישית בכנסת.

הנוסח קובע שכל ספורטאי קטין, שגילו מתחת לגיל 18, יוכל להודיע לאגודה על רצונו לעבור לאגודה אחרת ולעשות זאת תוך 30 יום מרגע הודעתו, אם נוצר לגביו "מצב בלתי סביר שעלול לגרום לו נזק ממשי".

ההגדרה ל"מצב בלתי סביר" תכלול מעבר מגורים ועוד מצבים שונים, ותאפשר לשחקנים לעזוב אגודות בהם הם לא יהיו מרוצים. במקרה ולא תהיה הסכמה בין האגודה לבין הספורטאי על עצם הגדרת המצב ה"בלתי סביר", יוכל הספורטאי לפנות לשופט מיוחד, שיכריע בעניין. הוראות התיקון לחוק הספורט ייכנסו לתוקף, בכל ענף ספורט, החל מתחילת עונת הספורט הראשונה באותו ענף.

כן הוחלט, שספורטאים שגילם פחות מ-15 שנה יוכלו לעבור בין אגודות באמצע העונה ובסוף העונה, בניגוד למצב הקודם בו היה לספורטאי רק מועד אחד למעבר - בפגרת העונה. הספורטאי יוכל לעשות זאת תוך 30 יום מתחילת מחצית העונה או מסיומה של העונה. הספורטאי יוכל לעבור לכל אגודה שירצה ולאו דווקא לאגודה עליה הודיע בבקשתו לעבור, שזהו שינוי מהמצב הקיים.

שחקנים מגיל 15 ועד 17 יוכלו להודיע על כך בפגרה ולעבור בסוף עונה אחת לאגודה אחרת. כך שמבחינה זו הצעת התיקון שאושרה משאירה את המצב הקיים.

בדיון היום השתתפו בין היתר עו"ד משה אביבי, היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל וד"ר יצחק קדמן, יו"ר המועצה לשלום הילד, שהיתה בין הגורמים שהביאו לגיבוש הצעת החוק של ח"כ ח"כ רובי ריבלין.

ד"ר קדמן אמר ל-ONE: "סוף סוף אחרי שש שנים של מאבקים שניהלנו בעניין, הוא הגיע לסיומו המוצלח. לא קיבלנו את מה שרצינו. הנוסח שהתקבל הוא תוצאה של פשרה. ההישג גדול יותר לגבי הילדים היותר קטנים, שהם יוכלו ביתר קלות לעבור אגודה. גם הסעיף שמאפשר לכל קטין לעבור אגודה אם נוצרו תנאים בלתי סבירים להמשך פעילותו באגודה, הוא הישג. צריך לציין את ח"כ רובי ריבלין שפעל רבות לקידומו של העניין".

עו"ד משה אביבי אמר: "הנוסח שהתקבל הוא לשביעות רצוננו וגם לשביעות רצון המועצה לשלום הילד. זה מסדיר באופן הגון את מעמדו של הספורטאי הקטין בישראל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully