וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום לא מוותרת על ה-TDMA: תשקיע 160 מיליון דולר בשידרוג הרשת הישנה ב-2001 במקביל להקמת הרשת החדשה

3.3.2000 / 20:00

במכרז להקמת הרשת העתידית על בסיס טכנולוגיית ה-GSM עלו לשלב הסופי אריקסון, נורטל ונוקיה

גיא הדס
ltpgt
למרות הצורך לשדרג את רשתה לטכנולוגיית ה-GSM, סלקום לא מוותרת על הרשת הקיימת בטכנולוגיית ה-TDMA. החברה תשקיע ב-2001 כ-160 מיליון דולר בשידרוג רשת ה-TDMA, הרשת הפועלת היום.
lt/pgt

ltpgt
הערכות הן שסלקום תשקיע, בנוסף, במהלך השנתיים הקרובות, כ-500 מיליון דולר בהקמת הרשת המתבססת על טכנולוגיית ה-GSM החדשה. לאחר החלטת משרד התקשורת מלפני כשלושה שבועות לפרסם מכרז תדרים ביולי השנה, החליטה סלקום להקים רשת חדשה שתתאים לתדרים שיימכרו ע"י משרד התקשורת בתדר 1800 מגה-הרץ.
lt/pgt

ltpgt
הרשת החדשה תתבסס על טכנולוגיית GSM אך תאפשר העברת נתונים בקצבים מהירים יחסית, בתחילה בטכנולוגיית GPRS (בקצב של 28.8 קילוביט לשנייה לעומת 9.8 קילוביט לשנייה היום), יותר מאוחר לטכנולוגיית Edge, ובסופו של דבר לדור השלישי בטכנולוגיית UMTS המאפשר, באופן תיאורטי, להעביר נתונים בקצבים של עד 2 מגה-ביט לשנייה.
lt/pgt

ltpgt
סלקום הודיעה היום כי החברות שעלו לשלב הבא במכרז להקמת הרשת החדשה הן נוקיה, אריקסון ונורטל. הרשת תחל לפעול בסוף 2001. אולם, בסלקום החליטו שלא לבצע מעבר חד בין סוגי הטכנולוגיות ולהמשיך ולפעול בשנה הקרובה רק באמצעות ה-TDMA, ובהמשך, במקביל, בשתי הטכנולוגיות.
lt/pgt

ltpgt
לפי הערכות, רשת ה-TDMA של סלקום "זוללת תדרים" ואינה יכולה להחזיק עוד את כמות המנויים של החברה (כ-1.9 מיליון) מבלי לפגוע באיכות השירות. אולם, בסלקום מאמינים בטכנולוגיית ה-TDMA וימשיכו להשקיע בה. כך או כך, העומס ברשת ה-TDMA יילך ויירד עם הקמת הרשת החדשה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully