וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

67% מתושבי בגדד מרוצים מהמלחמה

25.9.2003 / 0:04

סקר גאלופ: בבירה מאמינים שבתוך 5 שנים החיים ייראו הרבה יותר טוב מאשר בימי סדאם. עם זאת, התושבים מעדיפים את שיראק על בוש ובלייר

מבחוץ זה אולי לא נראה כך, אבל מסתבר שרוב תושבי בגדד מרוצים מהמבצע האמריקאי להפלת הרודן סדאם חוסיין. כך לפחות משתקפים נתוני סקר גאלופ שנערך בבירה ותוצאותיו התפרסמו אמש. כשני שליש מהבגדדים הצהירו כי הכיבוש האמריקאי היה שווה את כל הסבל שנגרם וייגרם להם.

מהסקר, שבו השתתפו 1,178 עיראקים, עולה כי 67% מאמינים שבתוך חמש שנים ייראו חייהם הרבה יותר טוב מאשר בתקופה שקדמה למלחמת עיראק. זאת, למרות התרסקות הממשלה ומוסדות הציבור, המחסור בחשמל ובמים והאלימות המשתוללת ברחובות. ב"וושינגטון טיימס" דווח כי רק שמונה אחוז מהמשתתפים השיבו כי חייהם עומדים להשתנות לרעה.

הסקר, שנערך בשלהי חודש אוגוסט ובתחילת ספטמבר, כיסה את מגוון הקבוצות האתניות בבירה. מנתוני הסקר עולה עוד, כי תושבי בגדד עדיין ספקניים לגבי כנות כוונותיהן של ארה"ב ובריטניה.

התושבים, מסתבר, רוחשים לנשיא צרפת, ז'אק שיראק, שהתנגד למלחמה בנחישות, הערכה גבוהה יותר מאשר לנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, וראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר. שיראק זכה ל-42% תמיכה, לעומת 29% לבוש ו-20% בלבד לבלייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully