וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: צפי להמשך העליות בבורסה בעקבות העליות בנאסד"ק והורדת הריבית

3.3.2000 / 20:00

החלטת מפלגת העבודה כבר מגולמת; פערי ארביטראז' מעורבים במניות הדואליות

אילן מוסנאים

הבורסה של תל אביב צפויה להמשיך הבוקר את המגמה החיובית שאיפיינה אותה מאז תחילת השבוע. זאת, לאחר העליות שרשמו המדדים הכבדים במסחר אתמול, שלוו במחזור שפל של כ-110 מיליון שקל. אמש רשם הנאסד"ק עלייה של 2.03% בתום המסחר ומדד הדאו ג'ונס עלה ב-1.92%. מגמת עליות נרשמה גם בקרב המניות הישראליות, והמניות הדואליות פותחות את המסחר הבוקר בתל אביב עם פערי ארביטראז' מעורבים.

לדברי מנהל מחלקת המסחר של חברת תמיר פישמן, דוד לוי, המגמה החיובית בבורסה צפויה להימשך גם הבוקר. לדבריו, נראה שהשוק מתחיל להתייצב, על רקע המחירים הנמוכים והדיסקאונט בו נסחרות חלק גדול מהמניות ולאור הצפי להמשך תהליך הורדות הריבית בארץ.

עם זאת, לוי הדגיש שעדיין מוקדם לדבר על שינוי מגמה, שכן השווקים נמצאים במצב עדין ועשויים להיות מושפעים שוב לרעה מהתפתחויות פוליטיות ובטחוניות שליליות בארץ, או מחזרה של שוקי ההון בחו"ל לירידות.

לוי העריך כי החלטתה של מפלגת העבודה מאתמול להצטרף לממשלת אחדות כבר מגולמת בבורסה. גורם אחר שצפוי להמשיך להשפיע לטובה על המסחר בארה"ב, ובאופן עקיף גם על הבורסה התל אביבית, הוא הציפיות להפחתת ריבית מוקדמת בארה"ב, עוד לפני ישיבת השווקים הפתוחים של הבנק המרכזי ב-20 במארס.

למרות העלייה אמש בנאסד"ק, שבאה אחרי יומיים של עליות נאות בתל אביב, פותחות, כאמור, הבוקר המניות הדואליות את המסחר בפערי ארביטראז' מעורבים.

בצד הפערים השליליים בולטת גם הבוקר מניית פוליקום, עם פער שלילי של 26.9%. מניית מג'יק פתחה אמש פער שלילי של 2.3% ומניית אלביט מערכות , שאתמול עמדה עם פער שלילי של 5.8%, צימצמה את הפער לרמה של 1.3%.

לעומתן, בטריטוריה החיובית עומדות מניית דלתא, שפותחת את המסחר עם פער חיובי של 4.2%, מניית אלרון עם פער חיובי של 2.6% ומניות נייס וטבע , שסיימו אמש את המסחר בנאסד"ק עם פער חיובי של 1%.

מניה נוספת שעשויה לבלוט הבוקר היא מניית פורמולה, שטיפסה אמש בנאסד"ק ב-11.8%. לאחר עלייה של כ-7% במסחר אתמול בתל אביב, פותחת הבוקר המניה עם פער חיובי של 2.1%. בתקופה האחרונה מרכזת המניה עניין רב, כנראה על רקע רכישות מצד בעלי עניין בחברה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully