וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקל ישמש בורר מטעמו של זאבי בתביעה נגד ממשלת בולגריה

3.3.2000 / 20:00

בד בבד עם הליך הבוררות, יקיים בית המשפט בבולגריה דיון בשאלת המשך הפעלתה של חברת התעופה הבולגרית

הארץ
ltpgt
lt/bgtמאת זוהר בלומנקרנץltbgt

נגיד בנק ישראל לשעבר, יעקב פרנקל, ישמש בורר מטעמו של איש העסקים גד זאבי בתביעתו נגד ממשלת בולגריה, בעניין חברת התעופה הלאומית של בולגריה, בלקן אייר. את התביעה, בסך 230 מיליון דולר, הגיש זאבי באמצעות חברת זאבי אחזקות, בגין הפרת הסכם הרכישה של חברת התעופה. היא הוגשה למוסד לבוררות בינלאומית של האו"ם בצרפת. בענף התעופה העריכו אתמול, כי פרנקל עשוי ליהנות מתשלום של מיליוני דולרים תמורת עבודתו.
lt/pgt

ltpgt
בד בבד עם הליך הבוררות, יקיים בית המשפט בבולגריה דיון בשאלת המשך הפעלתה של חברת התעופה הבולגרית; הדיון בעניין זה נקבע ל-6 במארס, לאחר שבית המשפט בבולגריה מינה בסוף השבוע שעבר שני עורכי דין מקומיים לעניין זה.
lt/pgt

ltpgt
על פי סדרי הדין בהליך הבוררות הבינלאומי, צריכה כעת ממשלת בולגריה לקבוע מי יהיה הבורר מטעמה. בורר זה, יחד עם יעקב פרנקל, יצטרכו להסכים על בורר שלישי של מוסד האו"ם - ושלושתם צריכים להגיע להסכמה בנושא הנדון.
lt/pgt

ltpgt
בכתב התביעה שהגיש זאבי למוסד לבוררות בינלאומית נטען כי "ממשלת בולגריה הפרה את ההסכם שעליו חתמה בכמה סעיפים מהותיים, ובהם אי שיתוף פעולה בשמירה על מעמד בלקן אייר כמוביל לאומי; מצגים שגויים בהסכם ההפרטה (כמו חוסר בנכסים של החברה); אי הצגת התחייבויות בסכומים של עשרות מיליוני דולרים; מצגים לא מדויקים בנוגע לזכויות עובדים; התחייבויות כלפי מחכירי מטוסים, והעלאת אגרות תעופה ממשלתיות במאות אחוזים סמוך לאחר חתימת ההסכם".
lt/pgt

ltpgt
ביוני 99' הופרטה חברת התעופה הבולגרית, ומניות הממשלה בה נמכרו; קבוצת זאבי רכשה 75% מהחברה, ובתמורה התחייבה להזרים 30 מיליון דולר במשך 10 שנים, לכיסוי חובות עבר של החברה, וגם להשקיע בה 100 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
בעלי המניות בחברת התעופה בלקן אייר הם: זאבי אחזקות (75%), ממשלת בולגריה (20%) ועובדי החברה (5%) .
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully