וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות במדדים המובילים לנוכח תקווה להורדת הריבית; ירידות ביצרניות השבבים

3.3.2000 / 20:00

טקסס אינסטרומנטס ירדה ב-3.3%; מיקרון איבדה 6% לאחר הורדת תחזית אנליסטים; מניות התוכנה זינקו: אריבה ב-11.3% ו-i2 Technologies ב-20%

עפרה שלו
ltpgt
המדדים המובילים בוול סטריט נסגרו היום בעליות שערים, לנוכח תקווה כי הבנק הפדרלי יקצץ את הריבית לפני הפגישה הבאה ב-20 במארס. וויין אנגל, בכיר לשעבר בבנק הפדרלי וכלכלן ראשי בבר סטרנס, אמר היום כי קיים סיכוי של 80% להורדת הריבית לפני הפגישה הבאה. מדד הנאסד"ק נסגר בעלייה של 2% ומדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של 1.9%.
lt/pgt

ltpgt
מניית טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) , יצרנית שבבי מחשב עבור טלפונים סלולריים, ירדה ב-3.3% לאחר שהחברה הורידה בשנית את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הנוכחי. לפני חודש הורידה טקסס אינסטרומנטס לראשונה את התחזיות. הסיבה להורדה היא ההאטה בשוק האמריקאי.
lt/pgt

ltpgt
מניות יצרניות שבבים נוספות רשמו גם הן ירידות שערים. ברודקום (סימול BRCM) , יצרנית השבבים שהשלימה את רכישת ויז'נטק הישראלית בתחילת ינואר, רשמה ירידה של 9.3% בעקבות הורדת תחזית ההכנסות והרווחים מצד בית ההשקעות UBS ורבורג למניית החברה היום. יצרנית השבבים מיקרון (סימול MU) נסגרה בירידה של 6% לאחר שהאנליסט דן נייל מליהמן ברדרס הוריד את תחזית הרווח למנייתה.
lt/pgt

ltpgt
מניית אינטל ירדה ב-1.5% בעקבות חשש מצד המשקיעים בשוק כי יצרנית השבבים הגדולה בעולם תקטין את התקציב בן 7.5 מיליארד הדולר אותו הקצתה להשקעות הון ב-2001. אינטל אמרה דווקא כי לא תשנה את תחזיותיה להשקעות הון, אך אנליסטים מאמינים שתחזיותיה אופטימיות מדי על רקע ההאטה בכלכלה. אינטל רכשה היום יצרנית שבבים תמורת 550 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
מיקרוסופט נסגרה בעלייה של 5%. היום נפתח בבית המשפט הדיון בערעורה של ענקית התוכנה על החלטת הפירוק. היום נודע כי ענקית התוכנה עומדת בפני תביעה נוספת בגין פרסום כוזב ומטעה, הפעם בתחום מחשבי כף היד. כמו כן, התעוררו ספקולציות כי החברה עתידה לגבות תשלום עבור הגלישה באתרי MSN, אך החברה לא אישרה אותן.
lt/pgt

ltpgt
מניות תוכנה נוספות רשמו היום עליות שערים חדות: אריבה (סימול ARBA) עלתה ב-11.3%, קומרס וואן רשמה עלייה של 8.2% ו-i2 Technologies זינקה ב-20%.
lt/pgt

ltpgt
מניית סיסקו נסגרה בירידה של 3.5%. היום קיצץ בית ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון את תחזית ההכנסות והרווח למניית החברה לרבעון הנוכחי, שלושה שבועות לאחר שמנכ"ל סיסקו פירסם אזהרת רווח לחברה. בדו"ח שפירסם על יצרנית הציוד לרשתות אינטרנט, העריך קרדיט סוויס פירסט בוסטון כי ההאטה המתמשכת בכלכלה האמריקאית עומדת לפגוע בצורה חמורה בחברה ובענף הטכנולוגיה ככלל. בנק ההשקעות הוריד את תחזיות הרווח למניית החברה מ-14 סנט ל-11 סנט, אך דבק בהמלצת "קנייה" למניה.
lt/pgt

ltpgt
מגמה מעורבת נרשמה במניות יצרניות הסלולר. נוקיה (סימול NOK) עלתה ב-6.6% למרות הנמכת תחזיות מצד ליהמן ברדרס ומריל לינץ'. היום הודיעה יצרנית הטלפונים הסלולריים על הרחבת רשת סלולר בסין, תמורת 230 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, הודיעה אורנג', מפעילת הסלולר השנייה בגודלה באירופה, כי בחרה בנוקיה, אריקסון (סימול ERICY) ואלקטל (סימול ALA) בתור ספקיות הציוד לרשתות דור שלישי שתקים באירופה. אריקסון רשמה עלייה של 3.3% ואלקטל (סימול ALA) ירדה ב-0.5%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully