וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וניפר נושפת בעורפה של סיסקו

3.3.2000 / 20:00

פלח השוק של סיסקו קטן - של ג'וניפר גדל, בהתאמה

LightReading
ltpgt
בדו"ח האחרון של קבוצת דל'אורו לדיווחים פיננסיים על שוק נתבי ה-WAN, דווח שג'וניפר נטוורקס (סימול JNPR) הגדילה ברבעון שעבר את הנתח שלה בשוק נתבי הליבה, בעוד שהחלק של סיסקו 10003562-MRQ ירד באופן פרופורציוני לגידול של ג'וניפר.
lt/pgt

ltpgt
הנתונים שדל'אורו פירסמה מדגישים נטייה שמתחזקת והולכת בשוק נתבי הליבה. בהתאם למגמה זאת, ג'וניפר מגדילה את נתח השוק שלה על חשבונה של סיסקו. מגמה זאת התקיימה לאורך כל השנה שעברה. הנתונים של דל'אורו ממחישים את העובדה שאנו דנים בשוק שמאופיין על ידי גידול עצום ותחרות עזה. שוק שבו השליטה העתידית אינה נתונה בהכרח בידי סיסקו או ג'וניפר.
lttablegtlttrgtlttdgt
ltimg src="/ibo/images/graphs/cisco_juniper.gif"gt
lt/tdgtlt/trgtlt/tablegtltp class="article1"gt
עפ"י דל'אורו, חלקה הכולל של סיסקו בשוק נתבי הליבה - כפי שהוא מיוצג בנתוני המכירות של סדרת הנתבים GSR 12000 - ירד בתקופה שבין הרבעון השלישי והרביעי בשנת 2000 מ-69% ל-65%. בניגוד לירידה במכירות של סיסקו, גדל באותה תקופה פלח השוק של ג'וניפר מ-30% ל-34%.
lt/pgt

ltpgt
למרות הנתונים האלה, סיסקו לא ממש נפגעה. לדברי דל'אורו, ב-2000 הערך הכולל שוק נתבי הליבה היה 2.4 מיליארד דולר, וסיסקו שלטה על 71% מהשוק, לעומת 28% של ג'וניפר.
lt/pgt

ltpgt
ברבעון האחרון של 1999 הערך הכולל של שוק נתבי הליבה היה 270.2 מיליון דולר, 78% מהשוק היו בשליטת סיסקו, בעוד ג'וניפר החזיקה רק ב-17%. שנה לאחר מכן שוק נתבי הליבה הוערך ב-836 מיליון דולר ברבעון הרביעי. באותה תקופה החלק של סיסקו ירד ב-13%, לעומת עלייה של 17% בחלקה של ג'וניפר.
lt/pgt

ltpgt
בינתיים, הזדחלה לתמונה אוויצ'י סיסטמס (סימול AVCI). היא הכפילה את מכירות הנתבים שלה מ-4.4 מיליון דולר ברבעון השלישי ל-8.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2000. כעת אוויצ'י מחזיקה אחוז אחד מהשוק.
lt/pgt

ltpgt
כמה מקורות בתעשייה אינם מסכימים עם הנתונים של דל'אורו. דבר ראשון, אנשים אינם משוכנעים שההשוואה הבלעדית בין סדרת GSR 12000 של סיסקו, השוואה שאינה לוקחת בחשבון את נתוני המכירות של שאר הנתבים המתקדמים של סיסקו, היא השוואה נכונה. הדבר נובע מכך שה-GSR 12000 נחשב באופן חד משמעי למתג ליבה, בעוד שה-M20 של ג'וניפר משמש גם ליישומי קצה באינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
דל'אורו מודה שהיא צריכה לשפר את שיטת המיון שלה. עד עכשיו, החברה מיקמה את כל הנתונים הנוגעים לנתבי ליבה תחת הקטגוריה "WAN נתבי ליבה וקצה", בשקפה את התפישה שנתבים מתקדמים משמשים הן לאפליקציות תשתית והן לאפליקציות קצה. כעת, כשפלחי השוק מוגדרים בצורה ברורה יותר, ומופיע זן חדש של נתבים קטנים המיועדים אך ורק ליישומי קצה, דל'אורו מודה שיש מקום לסדר חדש.
lt/pgt

ltpgt
"אנו מקווים שהדיווח של הרבעון הבא כבר יהיה בהתאם לקטגוריות חדשות", אמר דובר בחברת דל'אורו. השינוי אינו מבטיח את שביעות רצונם של אלה שמוחים כנגד ההשוואה בין ג'וניפר וסיסקו, בטענה שההשוואה אינה נעשית על בסיס מוצרים זהים.
lt/pgt

ltpgt
נקודה נוספת למחשבה היא שדל'אורו כוללת בדיווח שלה את ההכנסות שהיו לג'וניפר עבור שירות ותמיכה, אולם אינה כוללת את הכנסות השירות והתמיכה של סיסקו. החברה אומרת שהדבר נעשה כך מפני שהיא מקבלת את נתוני ההכנסות הישר מהחברות, והנתונים שסיסקו העבירה לא כללו את ההכנסות משירות ותמיכה.
lt/pgt

ltpgt
בדל'אורו בכל זאת מרגישים שההשוואה בין שתי החברות היא השוואה נכונה. לדברי דוברת דל'אורו: "אנחנו מעריכים שהוספת ההכנסות עבור תמיכה ושירות יכולה להעלות את הנתונים של סיסקו בין 5% ל-10%, אבל הדבר לא ישנה את המגמה הכללית, המספרים מספרים את הסיפור האמיתי".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully