וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה, מנהיג בוסני הורשע בפשעי מלחמה וישלח לכלא

3.3.2000 / 20:00

דריו קורדיץ', מפקד צבאי בכיר ומנהיג בוסני לשעבר נמצא אשם בתריסר אישומים בהם פשעים נגד האנושות; בית המשפט לפשעים בינלאומיים בהאג גזר עליו 25 שנות מאסר

בית המשפט לפשעים בינלאומיים בהאג גזר היום על מפקד צבאי בכיר ומנהיג בוסני לשעבר עונש מאסר ממושך על אחריותו לפשעי מלחמה אזריים וזוועתיים שנעשו במוסלמים בתקופת המלחמה בבוסניה. דריו קורדיץ' הוא הפוליטיקאי הבכיר הראשון שהורשע על ידי בית המשפט בהאג ונגזרו עליו 25 שנות מאסר בפועל אחרי שנמצא אשם בתריסר אישומים בהם פשעים נגד האנושות.

בית המשפט קבע כי קורדיץ' הוא זה שתכנן והנהיג את אירועי אביב 1993 באזור. לדברי השופטים הוא ההוגה והמוציא לפועל של הטיהורים האתנים שנעשו מטעם ההנהגה הבוסנית-קרואטית. נשיא בית המשפט, ריצ'רד מאי מבריטניה, אמר כי קורדיץ' מעורב ב"פשעים המאופיינים באכזריות ובפראיות. לא נעשתה כל הבחנה באשר לגילאי הקורבנות, זקנים וצעירים נרצחו או גורשו".

נאשם נוסף, מריו קרקץ', גם הוא שימש כמפקד בצבא בוסניה בתקופת המלחמה, נמצא אשם בכך שעמד בראש חלק מההתקפות. בית הדין בהאג גזר עליו 15 שנות מאסר בפועל. בית המשפט קבע שבעוד שקרקץ' היה מפקד בדרג זוטר בלבד, הוא הנהיג גדודים בתקיפות שהביאו למותם של אזרחים רבים ולהרס רב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully