וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות אינטל נופלות בעקבות חשש כי תקטין את תקציב השקעות ההון שלה ב-2001

3.3.2000 / 20:00

יצרנית השבבים אמרה כי לא תשנה את תחזיותיה להשקעות הון, אך אנליסטים מאמינים שתחזית של 7.5 מיליארד דולר היא אופטימיות מדי על רקע ההאטה בכלכלה

עפרה שלו
ltpgt
מניות אינטל נופלות במסחר ב-3.1% בעקבות חשש מצד משקיפי השוק כי יצרנית השבבים הגדולה בעולם תקטין את התקציב, בסך 7.5 מיליארד דולר, אותו הקצתה להשקעות הון ב-2001. אינטל אמרה כי לא תשנה את תחזיותיה להשקעות הון, אך אנליסטים מאמינים כי הן אופטימיות מדי על רקע ההאטה בכלכלה.
lt/pgt

ltpgt
בשבוע שעבר דיווח הארגון הבינלאומי למוליכים למחצה ולחומרים כי ההזמנות לציוד לייצור שבבים נפלו בינואר ב-1.9 מיליארד דולר - ירידה של 21% לעומת דצמבר, וירידה של 15% לעומת התקופה המקבילה. בניגוד לשאר חברות השבבים, אינטל הודיעה כי היא דבקה בתוכניותיה להגדיל את ההשקעות בציוד לשבבים ב-12% השנה.
lt/pgt

ltpgt
החששות לגבי הקטנת תקציב השקעות ההון של אינטל מובילות לירידות שערים בקרב חברות המייצרות ציוד לייצור שבבים. אפלייד מטריאלס (סימול AMAT) יורדת ב-4.7%. אפלייד פירסמה לאחרונה אזהרת רווח חמורה לרבעון הנוכחי. החברה, שדיווחה על עלייה של 71% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2000, קיצצה את התחזיות לרבעון הנוכחי לנוכח החולשה בשוק הטלקום והמחשבים. ב-30 בינואר קיצצה החברה את תחזית הרווח לרבעון הקודם, לאחר שכמה מלקוחותיה ביטלו או דחו הזמנות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully