וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: המנהיגות הפלסטינית בגדה בעמה

רויטרס

23.9.2003 / 17:59

בנאום בעצרת החגיגית קרא נשיא ארה"ב לפלסטינים ללכת בעקבות "הדמוקרטיה המושתתת בעיראק". ביקש מהאו"ם לשכוח ממחלוקות העבר ולסייע בשיקום עיראק

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, מבקש היום את עזרת האו"ם בשיקום עיראק. בנאום שנשא בעצרת החגיגית של האו"ם בניו יורק, אמר בוש כי הגיע הזמן להניח בצד את חילוקי הדעות לגבי הפעולה האמריקאית בעיראק. "מנהיגים שלא הסכימו בעבר לגבי עיראק, צריכים עכשיו לעבוד ביחד. העם העיראקי זקוק לעזרתכם".

בוש קרא לכל המדינות בעולם לתמוך במלחמה בטרור כיוון שחיי אזרחיהן תלויים בכך. הוא אמר כי הדמוקרטיה בעיראק יכולה להיות השראה למדינות אחרות במזרח התיכון וקרא לפלסטינים ללכת במסלול המתווה שם. "המטרה הפלסטינית נפלה בשל בוגדנות מנהיגים שדבקו בכוח, בהזנת איבה עתיקת יומין והריסת כל הרצון הטוב של האחרים", אמר. בוש קרא גם לישראל לעבוד ליצירת תנאים שיאפשרו למדינה פלסטינית שוחרת שלום לקום.

בתגובה לדברים, אמר שר העבודה הפלסטיני, חסן חטיב, כי "דברי בוש יעודדו את ישראל להמשיך ולפגוע בזכויות העם הפלסטיני וההנהגה". לדבריו, "התוצאה עלולה להיות עלייה באלימות במאבק לעצמאות, במקום תנועה לעבר שלום ויציבות".

נשיא ארה"ב התייחס גם לקולות העולים בצרפת ובמדינות ערב להעביר את השלטון לעם העיראקי ולהוציא את כוחות הצבא האמריקאי מהמדינה. הוא הביע את התנגדותו להעברה חפוזה של הריבונות במדינה ואמר כי הוא מעוניין בתהליך שיושג באמצעים דמוקרטיים. לדבריו, האו"ם צריך לסייע לעם העיראקי לחוקק חוקה ולקיים בחירות דמוקרטיות.

בוש הצדיק את הפלישה לעיראק, שזכתה להתנגדות רחבה באו"ם, ואמר כי גילוי הקברים ההמוניים, שדות הקטל וחדרי העינויים מוכיחים כי היה צורך בהפלת שלטונו של סדאם חוסיין. הוא ציין כי משטרו של סדאם טיפח קשרים לארגוני טרור בזמן שייצר נשק להשמדה המונית.

נשיא ארה"ב הזכיר שסדאם השתמש בנשק האסור בפעולות רצח המוני וסירב להודות בקיומם בפני העולם. "אנחנו מראיינים אזרחים עיראקים ובוחנים חומר ארכיוני של המשטר כדי לחשוף את מלוא היקף תוכניות הנשק שלו וקמפיין ההונאה סביבו".

נשיא צרפת, ז'אק שיראק, אמר בעצרת כי המלחמה בעיראק גרמה לאחד המשברים הקשים ביותר בהיסטוריה של הארגון. "אף אחד לא יכול לפעול לבד בשם כולם ואף אחד לא יכול לקבל אנרכיה של חברה ללא חוקים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully