וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה אסרה על הדלאי לאמה לבקר במדינה

רויטרס

23.9.2003 / 17:38

על רקע "הסכם ידידות" שחתמה רוסיה עם סין, נמנע ביקורו של המנהיג הטיבטי הגולה במדינה. ברוסיה מיליון מאמינים בודהיסטים

בקשה של הדלאי לאמה, המנהיג הטיבטי הגולה, לבקר את מאמיניו ברוסיה נדחתה היום על ידי משרד החוץ של המדינה. ברוסיה חיים כמיליון מאמינים בודהיסטים, מרביתם בסיביר ובסמוך לים הכספי, וזו לא הפעם הראשונה שהם חווים מפח נפש לאחר שביקורו של המנהיג הרוחני שלהם נמנע. עיתון "פראבדה" מוסיף כי 100 מאמינים התקבצו היום מול משרד החוץ להפגנת מחאה על ההחלטה. 50 מהם עוכבו לחקירה לאחר שניסו לפרוץ למשרד.

הסיבה לסירוב לאפשר את הביקור היא חששה של רוסיה מערעור יחסיה המתחממים עם שכנתה סין. הסירוב עולה בקנה אחד עם השיחות בין רוסיה וסין – לשעבר יריבות על הנהגת העולם הקומוניסטי – על ברית אסטרטגית חדשה.

"כשמסתכלים על שאלת ביקורו של הדלאי לאמה, היינו צריכים לשקול את כל האינטרסים של רוסיה, ולקיים את ההתחייבויות הבינלאומיות שלה, כולל הסכם הידידות שלנו עם סין", נמסר ממשרד החוץ של המדינה. "סין רואה בשלילה את הפעילות הבינלאומית של הדלאי למה".

שליטתה של סין בטיבט החלה בשנת 1950, כאשר הצבא הסיני השליט במדינה את המשטר הקומוניסטי. הדאלי לאמה יצא 9 שנים מאוחר יותר לגלות בהודו, שם הוקמה ממשלה טיבטית גולה העוסקת במאבק לא אלים לקבלת אוטונומיה במולדת ההררית.

סין, המחשיבה את טיבט חלק בלתי נפרד מהמדינה, מתמידה במחאות ובסנקציות נגד מדינות הנותנות לדלאי לאמה לבקר בתחומן. מדינת הענק טוענת כי היא הביאה פריחה כלכלית לטיבט, ומכנה את הדלאי למה, זוכה פרס נובל לשלום בשנת 1989, "בדלן מסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully