וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחנת הכוח באשקלון תסכן בריאות הציבור"

כתב וואלה! חדשות

23.9.2003 / 17:13

החברה להגנת הטבע יוצאת נגד החלטת משרד התשתיות לשוב ולדון בהקמת התחנה הפחמית. מאשימה: השר פריצקי מתעלם מעמדת מומחים שטוענים כי אין בה צורך

"התעלמות ממידע וקלות בלתי נסבלת של קבלת החלטות, שיביאו לסיכון בריאות הציבור", כך הגדירה היום החברה להגנת הטבע את הדיון שקיימה אתמול הוועדה לתשתיות לאומיות בנושא הקמת תחנת כוח פחמית חדשה באשקלון.

בניגוד להצעת המשרד לאיכות הסביבה, שלא לדון בתכנית עד לקבלת ממצאי מומחים, החליטה הוועדה לקיים דיון נוסף בנושא, בו צפויה להתקבל החלטה על הקמת התחנה. הדבר נבע מהצורך לענות על תחזיותיה של חברת החשמל לביקושים ההולכים וגדלים לחשמל.

ואולם, חלק מהגורמים המעורבים בדיונים טענו כי הקמת התחנה תשפיע לרעה על הסביבה ועל בריאות הציבור. החברה להגנת הטבע האשימה את משרד התשתיות בהתעלמות מעבודתו של צוות מומחים חיצוני, שטוען כי אין כל צורך בהקמת תחנה חדשה עד שנת 2013. לטענת אנשי החברה, "כשיתעורר הצורך האמיתי בהקמת תחנה חדשה, ניתן יהיה לעשות זאת בטכנולוגיות מתקדמות וסביבתיות הרבה יותר".

"יפי נפש הדואגים לחופית המצוייצת"

שר התשתיות, יוסף פריצקי, מוחה על ההאשמות ומזהיר כי בתוך שנה-שנתיים יגיע משק החשמל לקצה גבול יכולתו. לדבריו, "תושבי ישראל ישלמו מחיר כבד ויסבלו מהפסקות זרם כמו בעולם השלישי, בגלל יפי הנפש של ארגוני הסביבה, שדואגים לחופית המצוייצת".

איריס האן, נציגת ארגוני הסביבה, חולקת על עמדתו. לדבריה, "כמי שצריכה לקבל החלטה שתשפיע על בריאות הציבור ב-50 השנים הבאות, אני רואה את העובדה כי לא כל הנתונים הוצגו בדיון כקלות בלתי נסבלת של קבלת החלטות. אנחנו קוראים לשר התשתיות לא להיכנע למאוויי חברת חשמל. העדיפות הלאומית במקרה זה חייבת להינתן לחיסכון באנרגיה ולשימורה, ולפני הכל – לבריאות הציבור".

החברה להגנת הטבע מזהירה, כי "תושבי ישראל עשויים לגלות יום אחד כי ממש מול ביתם הוקמה תחנת כוח פחמית מזהמת ומסוכנת". לדברי אנשי החברה, "התחזית הקודרת הזו הולכת והופכת במהירות למציאות וזאת משום שלמרבה הצער, מי שמוביל כיום את מדיניות האנרגיה בארץ הם לא הממשלה ומשרד התשתיות, אלא חברת חשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully