וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאוול: ההתנחלויות לא יוקפאו עד שהרשות תילחם בטרור

23.9.2003 / 10:03

לדבריו, לא ניתן לצפות מישראל להיענות כרגע ללחץ האמריקאי בעניין. בוש: רק הנהגה חדשה תוכל להקים המדינה הפלסטינית

שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, אמר היום כי הוא אינו מצפה שממשלת ישראל תיענה ללחץ האמריקאי בעניין הקפאת ההתנחלויות, עד שהרשות הפלסטינית תתחיל להילחם בטרור. לדבריו, "זה מאוד קשה אם לא בלתי אפשרי" עבור מנהיג ישראלי להיראות כמי שנענה ללחץ האמריקאי בעת שמופעל טרור נגד ישראל בהסכמת ההנהגה של הצד הפלסטיני.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אמש כי הקמת המדינה הפלסטינית תלויה במציאת הנהגה פלסטינית חדשה שתתחייב לתהליך השלום ולמאבק בטרור. "אני מאמין שמדינה פלסטינית היא האינטרס של כולם, אבל היא לא תקום כל עוד בן השיח, נציג העם הפלסטיני, לא יילחם בטרור, וזו הבעיה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת", אמר בוש בראיון לרשת החדשות "פוקס". "אין ספק שערפאת נכשל", אמר בוש וציין כי הפלסטינים סבלו מהנהגתו. "מה שעצוב זה שאנחנו בעצם המדינה היחידה בעולם שאומרת את זה", הוסיף.

ואולם, למרות שוושינגטון סבורה שערפאת מחבל במאמצי השלום ויש לדחוק אותו מההנהגה הפלסטינית, הממשל מזהיר את ישראל מפני גירושו או הריגתו. "באמריקה אנחנו מאמינים בהיפטרות מאנשים בדרכי שלום, באמצעות תהליכים חוקיים", אמר בוש. "העם הפלסטיני צריך לעשות זאת באמצעות הקמת ממשלה שתייצג את רצונו".

קיזוז הערבויות יידחה עד שיוחלט על תוואי הגדר

כתבי "הארץ", נתן גוטמן ואלוף בן, מוסיפים:

היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, קונדוליסה רייס, ועוזריה הציגו את ההסתייגויות האמריקאיות מתוואי גדר ההפרדה בפגישתם אמש בוושינגטון עם המשלחת הישראלית בראשות ראש לשכת ראש הממשלה, דב וייסגלס. הממשל האמריקאי מתנגד לבניית גדר ההפרדה הישראלית באזור ההתנחלויות אריאל ובית אריה, ובכמה נקודות בתוואי "עוטף ירושלים".

בפגישה השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, ראש החטיבה האסטרטגית במטכ"ל, תא"ל עיבל גלעדי, והשגריר דני איילון. בצד האמריקאי השתתפו בשיחות לצד רייס, סגנה סטיבן האדלי, ראש מחלקת המזרח התיכון במועצה לבטחון לאומי, אליוט אברהמס, ועוזר שר החוץ לענייני המזרח התיכון, ויליאם ברנס.

האמריקאים הסבירו שהם מתנגדים לחדירת תוואי הגדר לעורף הפלסטיני בגדה. המשלחת הישראלית הציגה את תכנית הגדר ומסרה הסברים. בסיכום הפגישה נקבע שההתייעצויות בין הצדדים יימשכו, ובינתיים לא תנכה ארה"ב את עלויות הגדר מהערבויות שתעניק לישראל. מקורות מדיניים העריכו אתמול, שתוואי הגדר יובא לאישור הקבינט בשבוע הבא.

אחרי הפגישה אמרו גורמים ישראלים, שארה"ב תמתין עד לסיום הדיונים בישראל על תוואי הגדר, לפני שתקבל החלטה אם לקזז את עלויותיה מכספי הערבויות. בפגישה אמר הצוות הישראלי כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית על תוואי הגדר סמוך לאריאל. הישראלים ציינו כי ישראל היתה מעוניינת לראות גדר רציפה, שתבטיח שגורמי טרור לא יוכלו לחדור לתחומי ישראל, אך האמריקאים השיבו כי הם מסכימים לגדר מקוטעת, אבל לא לתוואי שיחרוג משמעותית מהקו הירוק באזור אריאל. לאמריקאים אין התנגדות לתכנית הגדר הלא-רציפה, שבה תהיה מעין "פרצה" באזור אריאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully