וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים תערוך שימוע בנושא הטירינג

3.3.2000 / 20:00

המועצה תפרסם מחר את טיוטת ההחלטה בנושא מדיניות שיווק חבילות הערוצים בחברות הכבלים

רוני קורן-דינר
ltpgt
המועצה לשידורי כבלים ולוויין תפרסם מחר את טיוטת ההחלטה בנושא מדיניות שיווק חבילות הערוצים (טירינג) וההגנה על הצרכנים, ותאפשר לציבור ולחברות הכבלים לשלוח את תגובותיהם. הטיוטה תפורסם באתר האינטרנט של משרד התקשורת, שכתובתו www.moc.gov.il.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, באפריל הקרוב מסתיים חלון הטירינג בן תשעת החודשים של YES, ולאחריו יוכלו גם חברות הכבלים להציע למנוייהן שידורים במקבצי ערוצים וערוצים בודדים. זאת, על אף שבמשך השנים סירבו חברות הכבלים לאפשר שיטה זו, והחלו להפעיל לחץ על משרד התקשורת לאשרה רק עם פתיחת שוק הטלוויזיה הרב ערוצית לתחרות.
lt/pgt

ltpgt
כפי שנכתב בהחלטה, מטרת מדיניות המועצה היא "לאפשר למנוי לבחור ולקבל את השידורים בהם הוא חפץ, ולשלם רק עבור השידורים בהם בחר. זאת במטרה לשפר את רווחת המנוי על ידי הגדלת אפשרויות הבחירה העומדות בפניו, ושכלול התחרות בשוק השידורים הרב- ערוציים".
ltbrgt
lt/bgtפיקוח חלקי ltbgt
במרכז ההחלטה עומדת דרישת המועצה כי חברות הכבלים לא יתנו רכישת ערוצים מסוימים ברכישת ערוצים או חבילות אחרים, ויאפשרו רכישת ערוצים בודדים ולא רק חבילות. יו"ר המועצה, עו"ד דורית ענבר, הדגישה בדבריה כי ראוי שחברות הכבלים יציעו חבילה בסיסית זולה ככל הניתן, שתכלול את הערוצים אותם מחוייבות החברות להעביר, דוגמת הערוץ הראשון והשני.
lt/pgt

ltpgt
עוד כתבה ענבר כי כדי לקיים החלטה זו, המועצה מודיעה כי לא תתיר להוסיף ערוצים בחבילת הבסיס אלא במקרים מיוחדים בלבד, וזאת אפילו אם התקשרו חברות הכבלים עם מפיקי ערוצים בהסכמים כלשהם.
lt/pgt

ltpgt
המועצה קבעה את סוף 2001 כתאריך בו תבחן את גודל חבילת הבסיס האנלוגית, גודל חבילת הבסיס הדיגיטלית ומשמעויות נוספות של החלטה זו. עוד נקבע כי יתקיים פיקוח מוגבל על התעריפים: מחירי חבילות הבסיס יהיו מפוקחים, בעוד שהמועצה תימנע מלהתערב במחירי ערוצים אחרים (למעט מקרים של חשש לאפליה או הטעיה). את התגובות מבקשת המועצה לקבל עד ה-19 במרץ 2001.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully