וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומדע: אישור החוק לחתימה דיגיטלית יניב לקומסיין הכנסות של 130 מיליון דולר ב-5 השנים הבאות

3.3.2000 / 20:00

קומסיין הישראלית היא הנציגה הבלעדית בארץ של וורסיין, הנסחרת לפי שווי של 10 מיליארד דולר בנאסד"ק

ליאור כגן
ltpgt
אתמול אושרה בוועדת החוקה של הכנסת הצעת החוק המסדירה היבטים שונים של החתימה האלקטרונית המאובטחת. כעת נותר להעביר את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית, ולאחר מכן יותקנו תקנות מתאימות על מנת לאפשר שימוש באמצעי זה.
lt/pgt

ltpgt
מי שיכולה ליהנות מחקיקה בנושא היא חברת קומדע, שבשליטת זאב שטח (70%),הפועלת בתחום זה באמצעות חברת קומסיין (Comsign), שהוקמה לאחר שקומדע חתמה על הסכם ייצוג עם חברת הענק וורסיין (סימול: VRSN), הנחשבת למונופול בתחום הרשיונות הדיגיטליים.
lt/pgt

ltpgt
מניות וורסיין, הנסחרת כיום לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר, הגיעו בשיאן למחיר של 258 דולר, וכעת צנח מחירן לכ-48 דולר. החברה סיימה את הרבעון האחרון עם הכנסות של קרוב ל-200 מיליון דולר, גידול של 613% לעומת הרבעון המקביל. רווחי החברה, בניטרול הוצאות חד פעמיות, הסתכמו ברבעון זה ב-45 מיליון דולר.
ltbrgt
lt/bgtהחקיקה בחיתוליה ltbgt
שטח מעריך כי אישור החקיקה יכול להזניק את קומסיין קדימה. להערכתו, החברה תגיע למחזור של כ-130 מיליון דולר בחמש השנים הבאות, ואת השנה הבאה תסיים עם הכנסות של כ-20 מיליון דולר. קומסיין, אותה מנהל צבי רכניף, מוכרת כיום תעודות לשרתים, ומחזור המכירות שלה מסתכם בכ-600 אלף דולר.
lt/pgt

ltpgt
שטח אומר כי בניגוד לארה"ב, שם נושא החתימה האלקטרונית זכה להצלחה רבה, בארץ הנושא נמצא בחיתוליו, בעיקר בעקבות היעדר חקיקה. לדבריו, חקיקה מסודרת יכולה להביא לחסכון של מיליוני דולרים לחברות העוסקות במסחר האלקטרוני.
lt/pgt

ltpgt
"קח לדוגמה חברה כמו אמזון , אדם הקונה באמצעות האינטרנט ספר ב-20 דולר יכול לפנות לחברה ולומר כי לא הוא ביצע את הרכישה. כמובן שהחברה צריכה להפעיל מנגנונים רבים ולשלם כסף רב על מנת להוכיח כי האדם אכן ביצע אותה, ולכן היא מוותרת ומזכה אותו בסכום הקנייה", אומר שטח. לדבריו, ההפסדים אותן סופגות החברות מתחום זה הינם גדולים, ולפי מחקרים נאמדים בכ-5%-3% מהמחזור. "לעיתים מדובר בכל הרווח של החברה", הוא מוסיף.
lt/pgt

ltpgt
קומסיין, שמשרדיה ממוקמים בקריית עתידים, נמצאת בבעלות שווה של קומדע ו-TTR, ופועלת היום להקמת מרכז הנפקת תעודות. הקמת המרכז תאפשר לקומסיין לפעול כ"גורם מאשר" (גורם המנפיק תעודות אלקטרוניות), שיהיה רשאי להנפיק תעודות אלקטרוניות. תעודה זו יכול להפיק רק "גורם מאשר" והיא מהווה אישור לכך כי אמצעי אימות חתימה שייך לאדם מסויים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully