וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מכחישים: ברגותי לא ישוחרר

23.9.2003 / 0:02

גורמים בטחוניים: עדיין לא סוכם מספר האסירים שישוחררו במסגרת העסקה עם החיזבאללה. דיווח: ישראל תשחרר 400 אסירים. החיזבאללה יחקור גורל רון ארד

גורם בכיר במשרד החוץ הכחיש אמש את הדיווחים לפיהם ראש התנזים לשעבר בגדה, מרואן ברגותי, עשוי לצאת לחופשי במסגרת עסקת חילופי שבויים עם החיזבאללה. הגורם מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, קבע בעבר שאין לשחרר את ברגותי בעת שמשפטו עדיין לא הסתיים.

מקורות ביטחוניים מסרו ל"הארץ" כי הדיווחים האחרונים על עסקת חילופי השבויים המתגבשת, והצהרותיו של מזכ"ל החיזבאללה, השייח חסן נסראללה, אופטימיים מדי. הגורמים הוסיפו כי טרם הוסכם על מספר האסירים וזהותם, וכי שחרור ברגותי לא עומד על הפרק.

לעומתם, אישר גורם ביטחוני ישראלי אחר את הדיווחים הפלסטיניים לגבי שחרור מאות אסירים פלסטיניים במסגרת העסקה, וכן את הטענה כי ברגותי עשוי להכלל בה. המקור, שביקש להישאר בעילום שם, מסר כי העסקה נמצאת בשלבים מתקדמים, אולם עדיין הובאה לאישור הקבינט הביטחוני.

גורם פלסטיני המקורב למתווך הגרמני מסר מוקדם יותר אתמול לסוכנות הידיעות איי.פי כי ברגותי, שהחיזבאללה דורש את שחרורו, עשוי להיכלל בעסקה בין ישראל לארגון הלבנוני. הגורם מסר כי ישראל הסכימה לשחרר כ-400 אסירים, מהם לפחות 200 פלסטינים. לדבריו, יתר האסירים הם ירדנים, סורים ולבנונים. הגורם הוסיף כי חילופי השבויים עשויים להתקיים בתוך כשבועיים.

בתוך כך, פרסם אתמול העיתון הפלסטיני "אל-קודס", היוצא במזרח ירושלים, ציטוט של "גורמים ישראליים" האומרים כי עסקת השבויים עם החיזבאללה תושלם בתוך כמה ימים. אל קודס הוסיף כי ראש צוות המו"מ הישראלי לנושא השבויים, האלוף במיל אילן בירן, יצא אתמול לברלין להיפגש עם המתווך הגרמני, ארנסט אורלאו.

לפי הדיווח, בימים אלה מתגבשת הרשימה הסופית של האסירים שתשחרר ישראל, בהם השייח' עבד אל כרם עובייד, ומוסטפה דיראני, שנחטפו כדי לשמש קלפי מיקוח להשגת מידע על הנווט השבוי, רון ארד. בתמורה ישוחררו החטופים הישראלים המוחזקים בידי החיזבאללה, איש העסקים אלחנן טננבאום, ושלושת החיילים שצה"ל הכריז עליהם כחללים שמקום קבורתם לא נודע - בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד.

"אנחנו קרובים ליום בו נחגוג את שיבת השבויים"

בתוך כך אמר מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, בראיון מיוחד לעיתון הלבנוני "א-ספיר", כי המו"מ בנושא עסקת השבויים נמצא בשלב מכריע. לדברי המזכ"ל, "אנחנו קרובים מאד ליום שבו נחגוג את שיבת השבויים".

במסגרת העסקה, תשחרר ישראל את כל האסירים הלבנונים המוחזקים בידיה, אסירים פלסטיניים ואסירים ממדינות ערב שאינם מוחזקים על רקע פלילי. כמו כן תמסור ישראל מפות של שדות מוקשים בדרום לבנון וגופות של פעילי חיזבאללה הקבורים בישראל. עוד יינתן לחיזבאללה מידע בנוגע ללבנונים ופלסטינים שנעלמו בזמן מלחמת לבנון, ומידע על ארבעה דיפלומטים איראנים שנעלמו ב-1982 בצפון לבנון, ושלטענת החיזבאללה מוחזקים בישראל.

נסראללה יצא בהצהרה יוצאת דופן בנושא רון ארד, ואמר כי אנשי ארגונו מתחייבים לעשות את מירב המאמצים להשיג מידע על הנווט. זאת, במטרה להביא לשחרור כל האסירים הפלסטינים. מזכ"ל החיזבאללה ציין כי לארגונו יש תמריצים רבים לגלות מידע הקשור לארד. עם זאת סיפר נסראללה, כי אמר למתווך הגרמני שבידי ארגונו אין כיום מידע מסוג זה.

הרב הראשי יייפגש עם האייתולה חומייני

הרב הראשי האשכנזי לישראל, יונה מצגר, יצא אתמול לוועידה בין דתית בקזחסטן, בהשתתפות נציגים מוסלמים, נוצרים ויהודים, במהלכה ינסה לסייע במאמצים לשחרור רון ארד. מצגר נפגש עם ראש הממשלה, אריאל שרון, וקיבל ממנו תדרוך בנושא. "אני מקווה להיות איש בשורה בשובי", אמר מצגר.

הרב הראשי אמר בראיון לקול ישראל: "המפגש הזה הוא ראשון מסוגו, עם נציג איראני בשם האייתולה חומייני, קרוב משפחה של האייתולה המפורסם, יחד עם נציג המלך הסעודי ומזכ"ל הוועדה העליונה של הליגה האיסלאמית העולמית. אני אבקש בדרך ההומנית, הדתית המוסרית, שיוכיחו את ההומניות שלהם לא במילים, אלא גם במעשים. רון ארד ויתר השבויים קרובים מאד ללבי. אני אבקש בכל לשון של בקשה, שיתנו לנו את האנשים האלה חזרה, אם בחיים, או אם חלילה לא בחיים. הם אחים, ובנים, ונעשה כל מה שלאל ידנו לקיים עליהם מצוות פדיון שבויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully