וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות השירות הלאומי "גויסו" למנוע הפלות

22.9.2003 / 10:30

משרד העבודה אישר שליחת מתנדבות לאגודת "אפרת", המעודדת ילודה ומניעת הפלות. ח"כ גלאון לשר אורלב: "לא ייתכן שחיילות יגויסו לעידוד הרחם הלאומי"


"לא ייתכן שחיילות מתנדבות יגויסו לעידוד הרחם הלאומי" - בדברים חריפים אלה פנתה חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) לשר הרווחה, זבולון אורלב. גלאון מוחה נגד העסקת מתנדבות שירות לאומי באגודת "אפרת", המעודדת ילודה ומניעת הפלות.

גלאון מוחה כנגד עיסוקן של החיילות במשימה שאינה עונה על ההגדרה "שירות לאומי": "אין זה תפקידן של חיילות לקחת חלק בפעילות אגודה שלוקחת לעצמה תפקיד של מחנך ומציב גבולות להתנהגותה המינית של האישה". גם בקרב משפחות המתנדבות נשמעה תרעומת בנושא. "האם בתי התנדבה לשירות לאומי כדי למנוע הפלות, כאשר בעיירות הפיתוח, בבתי החולים ובמוסדות הרווחה משוועים לסיוע של מתנדבים?" שאלה בכעס אמה של אחת המתנדבות.

"ידיעות אחרונות" דיווח, כי גלאון קראה לשר אורלב להפסיק את פעילות השירות הלאומי באגודה. היא טענה כי האגודה פועלת באמצעות איומים, בהזהירה נשים שביצוע הפלה יסכן את פוריותן. בתגובה אמר דובר משרד הרווחה, כי עיריית ירושלים היא שהחליטה על שליחת המתנדבות לשירות באגודה, החלטה שאושרה על ידי המשרד. הדובר מסר כי שר הרווחה סבור שפעילות העמותה חשובה ו"ראויה לעידוד".

בתגובה לטענות, אמר יו"ר אגודת "אפרת", ד"ר אלי שוסהיים, כי תפקידה של האגודה הוא לתת "תמורה וליווי" לנשים שחפצות בהריון, אך נאלצות, בשל לחצים, לעשות הפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully