וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן השקעות הון: מחיר יעד חדש למניית אלדין - כ-5.5 דולרים - ירידה של 56% ממחיר היעד הקודם

3.3.2001 / 18:53

מחיר היעד הוא כ-29% מעל למחיר המניה היום; הכלכלנים מציינים לטובה את קופת המזומנים של החברה, ומעריכים כי היא תוכל למצוא עצמה בתהליך קונסולידציה

גתית פנקס
ltpgt
אומנם רמת הצפיות (Visibility) של חברת אלדין לגבי היקפי המכירות החזויים שלה נמוכה מאוד, אך בקרדן השקעות הון (לשעבר החברה המרכזית לניירות ערך) מפרסמים דו"ח על חברת אלדין, ובו הם מנסים לספק הערכת מצב על עסקיה של החברה.
lt/pgt

ltpgt
ואכן, ביצועיה הכספיים של החברה ברבעונים האחרונים לא היו מרשימים. אומנם היא הצליחה ברבעון הרביעי לרשום גידול של 16% בהכנסות לעומת הרבעון השלישי, ואולם לעומת הרבעון המקביל, מדובר היה בירידה של 5% .
lt/pgt

ltpgt
בבחינת שנת 2000 כולה, הרי שהחברה עברה להפסד תפעולי של 3.5 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח תפעולי של 1.8 מיליון דולר בשנת 1999. הרווח למניה ספג מכה קשה במיוחד והסתכם בשנת 2000 ב-12 סנט למניה, וזאת לעומת רווח של 72 סנט למניה ב-1999 .
lt/pgt

ltpgt
אלדין מפתחת מוצרים לתחום אבטחת מידע דיגיטלי עבור יישומי מחשב ורשתות תקשורת נתונים. הכלכלנים יאיר פגוט ויאיר ספלטר מהמחלקה למחקר כלכלי אומרים כי מספר התפתחויות בענף בו פועלת החברה יכולות להתברר כחיוביות עבורה. בין השאר, הם מזכירים תקנה שנדונה בימים אלה בארה"ב, לפיה כל בתי הספר יחויבו להתקין תוכנות שיבקרו וינהלו את התכנים אליהם התלמידים נחשפים.
ltbrgt
lt/bgtקונסולידציה בענףltbgt
בנוסף, לדברי פגוט וספלטר, גם התעצמות חדירות למחשבים ו"מכת" וירוסים עולמית עשויים להיות קרקע נוחה לחברה. יצוין עם זאת, כי אלדין, שמציעה פתרונות כמעט לכל הווירוסים בעת התפרצותם - כמו למשל וירוס אנה קורניקובה - אינה מצליחה ליהנות מכך בצורה מרשימה, לא כל שכן מניית החברה.
lt/pgt

ltpgt
בקרדן השקעות הון מציינים כי תהליך קונסולידציה החל בענף, ולפני מספר חודשים רכשה חברת סימנטק את חברת Axent Tech. "מיזוגים מעין אלה צפויים להמשיך בענף, ואלדין יכולה למצוא את עצמה במרכזם של תהליכים מעין אלה, כפיתרון משלים לסל המוצרים של חברה עולמית גדולה", הם אומרים.
lt/pgt

ltpgt
בין החברות הפועלות בתחום תוכנות האנטי וירוס ניתן למצוא את Network Associates, שלה 40% מהשוק, את חברת סימנטק, שלה 30% מהשוק ואת חברת Computer Associates, שלה 15% מהשוק. נראה, כי כל אחת מאלה יכולה להיות רוכשת פוטנציאלית של אלדין.
ltbrgt
lt/bgtההאטה הכלכלית לא פסחה על תחום האבטחהltbgt
עם זאת, ולמרות שמדובר בהתפתחויות חיוביות יחסית בסביבה בה פועלת אלדין, הרי שהכלכלנים אומרים שההאטה הכלכלית לא פסחה גם עליה, ותשפיע על היקפי הרבעונים הקרובים. "מחירי המניות נשחקו באופן חד, והענף סובל מדימוי בעייתי, הן בשל האשמות אשר מופנות אל החברות הללו, לפיהן הן אחראיות להפצת הוונדלים על מנת ליצור שוק למוצריהם", מסבירים האנליסטים, "והן בשל העובדה שלקוחות הקצה התרגלו לקבל מוצרים אלה בחינם, ולכן קשה לגרום להם לשלם", הם אומרים.
lt/pgt

ltpgt
את שנת 2000 סיימה החברה עם יתרת מזומנים של כ-28.5 מיליון דולר, ובקרדן השקעות הון קובעים כי סכום זה מהווה עוגן יציב עבור החברה, שאינה שורפת מזומנים בפעילותה השוטפת ונהנית מהכנסות מימון בשל קופה זו. "במידה ואלדין לא תבצע פעילות השקעה מהותית - כפי שאנו מעריכים", אומר צמד הכלכלנים, "הרי שקופת המזומנים שלה עשויה לשמש רשת בטחון לשווייה של החברה".
lt/pgt

ltpgt
הם אף אומרים כי יתרת המזומנים אינה מצרך כה שכיח כיום, ולכן היא יכולה להוות נקודת זכות בולטת במקרה של בחינת רכישת אלדין על ידי חברה אחרת. "שווי השוק הנוכחי, כ-48 מיליון דולר, גבוה רק בכ-20 מיליון דולר מנכסיה הפיננסיים", הם אומרים.
lt/pgt

ltpgt
בקרדן מציבים למניה מחיר יעד חדש - 5.46 דולר למניה, ירידה של 56% ממחיר היעד הקודם למניה, ו-כ-29% מעל למחיר המניה היום. הירידה במחיר יעד מקורה, בין השאר, בשחיקה במכירות וברווחי החברה בשנת 2000 .
ltbrgt
lt/bgtמותירים בעינה המלצת "החזק"ltbgt
ההמלצה למניה נותרת "החזק", והאנליסטים אומרים כי הם מקווים שהחברה תוכל לממש את הפוטנציאל הטמון בקווי המוצרים החדשים שלה, ה-eSafe וה-eToken, כדי להסיר את התלות בקו המוצרים הותיק שלה, ה-HardLock/HASP, שסופו לשבוק חיים.
lt/pgt

ltpgt
ה-eToken הוא מפתח הגנה אלקטרוני המכיל סיסמאות גישה והרשאות אלקטרוניות למשתמשים מורשים; מוצר ה-eSafe של החברה מגן מפני וירוסים וונדלים אחרים המועברים דרך רשת האינטרנט; ה-HASP הוא מפתח הגנה שמותקן במחשבים, ומוצר ה-HardLock מונע אפשרות של הפעלת תוכנות ויישומי מחשב משוכפלים.
lt/pgt

ltpgt
בקרדן השקעות הון מעריכים כי אלדין תדווח על מכירות של 10.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2001 ועל הפסד של 7 סנטים למניה. בשנת 2001 כולה, מעריכים האנליסטים כי הכנסות החברה ייסתכמו ב-47.7 מיליון דולר והרווח למניה יהיה 8 סנטים.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lt/pgt

ltpgt
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully