וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין: בזק חייבת לספק לממונה על ההגבלים מידע בדבר העברת מאגר הלקוחות שלה לבזק בינלאומי

3.3.2001 / 18:53

היועמ"ש דחה את טענות בזק על חריגה של הממונה על ההגבלים מסמכותו וקבע כי הוא רשאי לדרוש מידע גם אם הוא פוגע בפרטיות

אמיר הלמר
ltpgt
היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, החליט אתמול לדחות טענותיה של בזק כנגד הממונה על ההגבלים העסקיים כי האחרון חרג מסמכויותיו, וחייב את בזק להעביר לממונה את המידע אותו דרש ממנה.

המדובר במידע אותו דרש הממונה מבזק במסגרת בדיקותיו לגבי התנהגותה של בזק במונופול החדש בתחום האינטרנט המהיר. בזק סירבה עד כה להעביר כל מידע לממונה.
lt/pgt

ltpgt
הטענה נגד בזק, אותה ביקש הממונה לבדוק, היא כי עשתה שימוש מפלה במאגר הלקוחות שלה והעבירה אותו באופן ייחודי לחברת הבת שלה - בזק בינלאומי, ובכך הפלתה בזק לטובה, שלא כדין, את בזק בינלאומי ונתנה לה יתרון על פני מתחרות שלה - חברות אחרות המספקות גישה לאינטרנט כמו חברת נטוויז'ן, אינטרנט זהב 10003170-MRQ ואחרות.
lt/pgt

ltpgt
בהחלטתו קיבל היועץ את עמדתו של הממונה על ההגבלים העסקיים, ודחה את טענות בזק כי המידע שהממונה דרש ממנה מהווה פגיעה בפרטיות וכי פעולתו של הממונה פסולה מאחר והוא משתמש גם בסמכויות חקירה וגם בסמכות העמדה לדין. מנהלי בזק טענו מזה זמן כי הממונה רודף את החברה באופן בו הוא משתמש בסמכויותיו.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, קיבלה בזק לפני חודשים מספר רישיון בלעדי להקים תשתית ADSL המשמשת לאינטרנט מהיר. לתשתית זו אין כל מתחרה כיום בישראל, הואיל וחברות הכבלים שברשותן תשתית המסוגלת להתחרות בבזק בתחום זה מנועות מלספק שירותי אינטרנט עד לתיקון החקיקה בעניינן שיאפשר זאת.
lt/pgt

ltpgt
בינתיים הכריז הממונה על בזק, שלה התשתית היחידה לאינטרנט מהיר בישראל, כבעלת מונופול, והחל בנקיטת צעדים שמטרתם לוודא כי בזק איננה מנצלת מעמדה המונופוליסטי לרעה.
ltbrgt
lt/bgtהיועמ"ש: הממונה רשאי לדרוש מידע גם אם פוגע בפרטיותltbgt
במסגרת זו עלה החשד כי בזק העבירה באופן בלעדי את מאגר הלקוחות שצברה מניסויי האינטרנט המהיר לחברת הבת שלה בזק בינלאומי ובכך, לטענת הממונה, יצרה הפליה בינה למתחרותיה - החברות המספקות גישה לאינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
הממונה פנה לבזק ולבזק בינלאומי בדרישה לקבל את רשימת המנויים שנצברו במסגרת הניסוי ולהשוותה לרשימת המנויים שבידי בזק בינלאומי. בזק לא העבירה המידע בעוד שבזק בינלאומי צייתה לדרישת הממונה.
lt/pgt

ltpgt
בזק סירבה למלא אחר דרישת הממונה ופנתה ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי אינה חייבת להעביר את המידע מאחר והממונה עושה שימוש בסמכויותיו שלא כדין, וכי עצם העובדה שבידי הממונה סמכויות חקירה יחד עם סמכויות העמדה לדין יוצרת פסלות המאפשרת לבזק להימנע מלציית לממונה. לטענותיה צירפה בזק חוות דעת משפטית שקיבלה מעו"ד נ. זקלר.
lt/pgt

ltpgt
היועץ קיבל את עמדת רשות ההגבלים העסקיים שיוצגה על ידי הממונה הנוכחי, עו"ד דרור שטרום ועו"ד גל רוזנט. בהחלטתו קבע היועץ כי נוכח סמכויות החקירה שבידי הרשות היא רשאית לדרוש מידע גם אם הוא פוגע בפרטיות, וכי צורכי החקירה גוברים.
lt/pgt

ltpgt
עוד דחה היועץ את טענות בזק ביחס לסמכות התביעה בפלילים שניתנה לרשות ההגבלים העסקיים, וקבע כי אין בזק רשאית לטעון בעניין זה כאשר הרשות מציגה לה דרישת מידע "חוקית וראויה".
lt/pgt

ltpgt
כעת יהיה על בזק להעביר את המידע לממונה על הגבלים עסקיים. הממונה הנוכחי, עו"ד דרור שטרום מסר: "מלכתחילה סברנו כי עמדת בזק נטולת בסיס משפטי ואנו שמחים כי היועץ המשפטי לממשלה אישר זאת".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully