וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: פורמולה מזנקת ב-7% למרות הדו"ח הלא מרשים

3.3.2001 / 18:53

התאוששות קלה במחזורי המסחר - 80 מיליון שקל; קבוצת אי.די.בי בולטת בעליות; המעו"ף עולה בכאחוז

אילן מוסנאים

הבורסה ממשיכה בשעה זו את העליות הנאות מאתמול, והמדדים המובילים נסחרים בעליות שערים בינוניות תוך התאוששות קלה במחזור המסחר ל-80 מיליון שקל.

מדד המעו"ף רושם בשעה זו עלייה של 1.04% לרמה של 466.31 נקודות, ומדד ת"א 100 מוסיף כעת 0.98% לרמה של 451.06 נקודות. מדד התל-טק נהנה אף הוא מהאווירה החיובית ועולה ב-0.91%.

אילן ששון ממוריץ טוכלר ציין כי האווירה בבורסה מושפעת לטובה מהמסחר החיובי באירופה ומהחוזים על הנאסד"ק, שבשעה זו משקפים עלייה של כ-1% בפתיחה. לדברי ששון, המסחר היום מושפע גם מהציפייה להפחתת הריבית על ידי נגיד בנק ישראל, דוד קליין, ומההמתנה לתוצאות ועידת מפלגת העבודה שתתכנס הערב ותנסה לקבל החלטה בשאלת הצטרפותה לממשלת אחדות.

מניית טבע מרכזת היום את המחזור הגבוה בבורסה - 7.2 מיליון שקל - ועולה ב-0.7% למרות פער ארביטראז' שלילי של 2.2%.

מניית פורמולה , שפתחה את הבוקר עם פער ארביטראז' שלילי של 2.7%, נסחרת בעלייה חדה של 6.9% במחזור של 1.5 מיליון שקל. החברה פירסמה הבוקר את תוצאותיה, שהיו בהתאם לאזהרת הרווח שפירסמה, ורשמה ברבעון הרביעי עלייה של 19% במכירות ל-107.8 מיליון דולר, והפסד של 6.3 מיליון דולר לעומת רווח של 10.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

מניית מיחשוב ישיר מטפסת ב-7.3%. אתמול עלתה החברה ב-4.6% לאחר שמסרה כי רכשה מניות של חברת פורמולה 256016-MRQ בשווי של 15 מיליון דולר (גבוה משווי החברה בבורסה) והפכה להיות בעלת עניין בפורמולה עם אחזקה של 5.1%.

ייתכן שהעלייה החדה במניית פורמולה, שמלווה בירידה חדה של 5.9% במניית החברה הבת משוב מחשבים , נובעת מאיסוף של מניות על ידי בעלי השליטה השונים בחברה (האחים גולדשטיין, מחשוב ישיר קבוצת דלק ובנק מזרחי שמנהל מגעים עם החברה לרכישת מניותיה בהקצאה פרטית).

תבל עשויה לפשוט רגל

אל העליות מצטרפת גם קבוצת אי.די.בי. מניית אי.די.בי אחזקות עולה ב-1.9%, מניית אי.די.בי פיתוח 798017-MRQ מטפסת ב-2.1% ומניית כלל תעשיות 608018-MRQ מוסיפה 0.6%. מניית דסק"ש נסחרת אף היא באווירה חיובית ועולה ב-1.6% למרות המלצת "צבור" שקיבלה מהראל שוקי הון.

בהראל קובעים לדסק"ש מחיר יעד של 169.7 שקל שהנו גבוה בכ-13% ממחיר המניה בבורסה. האנליסט ברוך ציבין מעריך בסקיר,ה כי לאור המצב בשוקי ההון בעולם, איבדה חברת סלקום (המוחזקת בשיעור של כ-25%) את חלון ההזדמנויות שלה להנפקה בנאסד"ק. ציבין מעריך בנוסף כי חברת הכבלים תבל (שדסק"ש מחזוקה בכ-48.5% ממניותיה) עשויה להגיע לידי פשיטת רגל אם לא יוזרמו לה כספים חדשים.

מניה נוספת שבולטת היום בעלייה נאה היא מכתשים אגן , שמטפסת ב-2.2% במחזור של כמיליון שקל. המניה סבלה בתחילת השבוע ממומנטום על רקע החשש שהמשבר בטורקיה ישפיע לרעה על המשק הברזילאי ויגרום לפיחות בשער המטבע המקומי בברזיל (בה למכתשים פעילות ענפה).

החששות נרגעו אתמול, והמניה סיימה את המסחר בעלייה קלה, בעקבות המלצת "קנייה" שפירסם אתמול בית ההשקעות יו.בי.אס ורבורג. האנליסט סטיבן לוי העריך בסקירה כי תוצאות החברה אינן צפויות להיפגע באופן משמעותי מהאירועים לעיל.

מניית פי.סי.בי שפתחה בירידה של 2.8% נסחרת כעת ללא שינוי. אתמול ירדה המניה ב-1.7%, לאחר שנודע כי המכרז המוסדי שביצעה החברה הבת פי.סי.בי הרכבות בשבוע שעבר, נכשל עקב חוסר היענות מצד הגופים המוסדיים. החברה ניסתה לגייס כ-80 מיליון שקל לפי שווי של כ-160 מיליון שקל לפני הכסף.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully