וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין דת אמריקאי חשוד בריגול ובסיוע לטרור

21.9.2003 / 10:45

קפטן יי, מוסלמי המשרת בבסיס הכליאה בגוואנטנמו, סיפק שירותי דת לעצירי הטאליבן. חשוד שסייע לשיבוש חקירת הטרוריסטים

קצין דת מוסלמי במתקן הכליאה הצבאי ארה"ב בגוואנטנמו שבקובה, נעצר בחשד למעורבות בפעילות טרור. ה"וושינגטון פוסט" מדווח שהקצין, קפטן יוסוף יי, חשוד בעבירות של ריגול, החזקת מסמכים סודיים ללא רשות, וסיוע לעצירים לשבש חקירתם. מדובר בחייל האמריקאי הראשון שנעצר בחשדות מהסוג הזה.

יי, 34, נולד כנוצרי בשם ג'יימס, אך התאסלם בבגרותו ושינה את שמו. בחודש נובמבר האחרון הגיע לבסיס חיל הים בקובה ותפקידו היה להעניק יעוץ וסיוע בתחומי דת, ולוודא שכל הצרכים התזונתיים של העצורים בבסיס במזרח קובה מסופקים. גורמים בצבא האמריקאי מסרו כי הוא נעצר ב-10 בספטמבר בארה"ב, לאחר ששב מגוונטאנמו.

סוכני אף.בי.איי החרימו מסמכים מסווגים שנמצאו ברשותו, ותחקרו אותו לפני שהועבר לרשויות הצבא. בראיון שהעניק לסוכנות איי.פי בחודש ינואר, סירב יי להתייחס לשאלות על מידת מעורבותו בטיפול בעצורים, שמספרם מגיע היום ל-660. "אני כאן כדי לספק שירותים רוחניים לעצורים ולחיילים", אמר. לדברי גורמים רישמיים, על אף שברוב המקרים פגישותיו עם האסירים נעשו תחת עינם הפקוחה של המאבטחים, היו פעמים אחדות בהן היה לו מגע אישי עם האסירים, ללא פיקוח.

יי מוחזק כעת בבסיס צבאי בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה, שם מוחזק גם יאסר איסאם חמדי - אמריקאי סעודי, שנתפס בשורות הטאליבן. סמל חסן אכבר, מוסלמי בן 32, הואשם השנה בהתקפת רימונים על חיילים אמריקאים בכוויית, בה נהרגו רב סרן וקפטן אמריקאים, ונפצעו 14 חיילים נוספים. עם זאת, אכבר לא הואשם בביצוע פיגוע טרור, אלא ברצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully