וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישאל צפויה לבצע מחיקות מהותיות של מספר החזקות בחברות טכנולוגיה

3.3.2001 / 18:53

הודיעה היום כי תרשום רווח הון של כ-31 מיליון שקל ממכירת מניות אורידיון במסגרת הצעת המכר

ליאור כגן
ltpgt
שתי בשורות בישרה היום ישאל למשקיעיה. הבשורה הראשונה, הטובה, היא שתרשום רווח גדול של כ-30.8 מיליון שקל ממכירת מניות אורידיון 20000002-MRQ שבהן החזיקה. כזכור, ביום שישי הושלמה הצעת המכר של בעלי המניות באורידיון, שבמסגרתה מכרו מניות בכ-118 מיליון דולר. לאחר מכירת המניות, מחזיקה ישאל בכ-100 אלף מניות אורידיון בשווי של כ-2.7 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
אולם, בסעיפים האחרונים ציפתה למשקיעים הבשורה המרה: החברה הודיעה כי היא מתכוונת לבצע מספר מחיקות מהותיות בהחזקות בחברות טכנולוגיה. לדברי החברה, בחלק גדול מההשקעות קיים פער בין השווי של ההחזקות כפי שהן מוצגות במאזן, לבין שווי השוק שלהן.
lt/pgt

ltpgt
הנהלת החברה מגבשת בימים אלו את סכומי ההפחתה הנדרשים בהחזקות שערכן ירד משמעותית (מדובר בחברות ציבוריות ופרטיות). לדברי החברה, הפחתות אלו נובעות בעיקר ממצב שוקי ההון ומהתפתחויות בחברות השונות שהיא מחזיקה בהן. ישאל תודיע על מחיקת ההשקעות בדו"חות הכספיים לשנת 2000 שיתפרסמו בחודש הבא.
lt/pgt

ltpgt
דוגמה לירידת ערך מהותית בהשקעותיה של ישאל היא ההשקעה בחברת B.O.S שמניותיה נסחרות בנאסד"ק. B.O.S מספקת פתרונות תוכנה המיועדים לשדרוג מערכות IBM לרשתות מעודכנות. ישאל השקיעה במאי 2000 כ-3.7 מיליון שקל בחברה זו, לפי מחיר של 9.3 דולרים למניה, והגיעה להחזקה של כ-3.1% ממניות החברה. אולם, בעקבות הירידות בנאסד"ק, הידרדרה המניה ל-3.25 דולרים - כ-65% פחות מהמחיר שבו רכשה ישאל את המניות.
lt/pgt

ltpgt
לישאל גם השקעות בחברות סטארט אפ, כגון השקעה של 800 אלף שקל ב-arage.com, וסכום דומה ב-Fastpart.com, והשקעות בכ-20 חברות נוספות, רובן בסכומים של בין 200 אלף שקל לכמיליון שקל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully