וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: התחרות בתחום הטלפוניה הפנים ארצית תפגע בהכנסות בזק

3.3.2001 / 18:53

להערכתה, צפויות הכנסות החברה להמשיך ולהיות גבוהות מהממוצע; מדרגת ב-AA את האג"ח בהיקף של 500 מיליון שקל שהנפיקה בזק למוסדיים

ליאור כגן
ltpgt
חברת הדירוג מעלות, מדרגת את אג"ח בזק ב-AA, בדומה לדירוג יתר האג"חים אותן הנפיקה בזק בשנים האחרונות. לדברי כלכלני מעלות, לחברה נתונים פיננסיים טובים מאוד, שאף השתפרו לעומת השנים הקודמות. יחד עם זאת, במעלות מעריכים כי התחרות בתחום הטלפוניה הפנים ארצית הנייחת תפגע בהכנסות החברה וביחסיה הפיננסיים, אם כי הם צפויים להמשיך ולהיות גבוהים מהממוצע.
lt/pgt

ltpgt
הדירוג מתייחס לסדרת אג"ח לא סחירה, שהונפקה לגופים מוסדיים בהיקף של כ-500 מיליון שקל בריבית שקלית קבועה לטווח של שלוש שנים וריבית משתנה בחמש השנים הבאות. ההנפקה נועדה לאפשר לחברה לשמור על כרית מזומנים בהיקף של כ-600-500 מיליון שקל.

להערכת מעלות, הסנטימנט השלילי לחברות התקשורת בעולם צפוי לצמצם את מספר המתמודדות במכרז ה-LMDS ולהתבטא במחירי תדרים נמוכים, שיקטינו את ההשקעה הראשונית של הזוכות במכרז. להערכת כלכלני מעלות, זוכות מכרז ה-LMDS צפויות להתמודד תחילה על רכישת נתח שוק בפלח העליון של המגזר העסקי בשל היקפי השימוש הגבוהים של מגזר זה וצרכיו הגוברים בהעברת נתונים ובשימוש במגוון שירותים נוספים. התחרות על רכישת נתח שוק במגזר צפויה להתבסס על הצעת סל שירותי תקשורת בעל גמישות גבוהה שיכלול הנחות וסבסודים צולבים.
lt/pgt

ltpgt
במעלות מעריכים כי פלאפון ופרטנר לא זקוקות כיום לתדרים חדשים לאור העיכוב הצפוי בכניסה ל-G3 (הדור השלישי של הטלפון הסלולרי). מנגד, סלקום נמצאת כיום במצוקת תדרים שתקשה עליה בהגדלת בסיס לקוחותיה בטכנולוגיה הקיימת ותחייב אותה לרכוש תדרים נוספים או לשדרג את רשתותיה.
lt/pgt

ltpgt
להערכת מעלות, שוק התקשורת הבינלאומית בישראל נמצא כיום בתחילתה של מגמת התייצבות, שתתבטא בירידה ברמת התחרות וצפויה לשפר את תוצאותיהן הכספיות של שלוש המפעילות (בנוסף להמשך הירידה הצפויה במחירי הקיבולות הבינלאומיות). להערכתם, ייתכן מיזוג אנכי של מפעילות התקשורת הבינלאומית עם חברות תקשורת אחרות במסגרת תהליך הקונסולידציה ששוק התקשורת חווה.
lt/pgt

ltpgt
עוד נכתב בדירוג האג"ח של בזק, כי תחילת תהליך התבגרותו של האינטרנט בישראל צפויה בטווח זמן של 5-3 שנים. בתקופה זו צפוי להתפתח בשוק האינטרנט הישראלי תהליך של קונסולידציה, שיתאפיין בחיבור בין גורמי תוכן לבין ספקי אינטרנט ותשתיות ובהקטנת מספר המתחרים בכל תחום פעילות. להערכתם, מחירו הגבוה של האינטרנט המהיר וניסיון חדירתו בעולם, מורים כי לא צפוי שימוש נרחב בשירותים אלה בטווח הזמן הקרוב.
lt/pgt

ltpgt
לגבי התוצאות הכספיות, במעלות מעריכים כי המשך אסטרטגיית נתח השוק של פלאפון והשפעת שחיקת התעריפים בענף - תתבטא בהפסדים תפעוליים בשנת 2001 ומעבר לרווחיות בשנת 2002.
lt/pgt

ltpgt
כלכלני מעלות מציינים כי בשנת 1999 החלה בזק בינלאומי באספקת שירותי אינטרנט (בעיקר ISP) תוך השקעות גבוהות, והיא מהווה כיום את אחת מה-ISP המובילים בישראל עם כ-200 אלף מנויים ובעלת אחזקה בפורטל האינטרנט המוביל במדינה, וואלה 1080415-MRQ .
lt/pgt

ltpgt
להערכת מעלות, השקעות בזק בינלאומי בתחום זה אינן צפויות להניב תשואה חיובית בטווח הזמן הקרוב. עם זאת, הגב הפיננסי האיתן בדמות החברה האם, צפוי לעמוד לזכותה בתחום פעילות זה ולעזור לה לשמר את מעמדה הנוכחי.
lt/pgt

ltpgt
עוד מוסיפים במעלות, כי בעקבות יישום תוכנית פרישת העובדים, ניכר שיפור במדדי היעילות של החברה ובהם מדד מספר העובדים ל-1,000 קווים. בחמש השנים האחרונות ניכר קיטון כולל של כ-33% במדד זה. עקב כך, השתפרה יעילותה של בזק גם אל מול חברות טלקום אחרות בעולם ומספר העובדים הנוכחי ל-1,000 קווים בבזק, נמוך כיום מזה הנהוג בחברות דוגמת British Telecom ו-Deutsche Telekom.
lt/pgt

ltpgt
במעלות מוסיפים, כי החברה נהנית מ-ebitda גבוה, המאפשר לה לכסות את החוב הפיננסי הנוכחי בכ-1.8 שנות פעילות ואת הוצאות המימון בכ-36 ימי פעילות. בנוסף, לחברה תזרימים גבוהים מפעילות שוטפת ותזרימים פנויים (תזרים שוטף פחות השקעות ברכוש קבוע) גבוהים המשקפים יכולת פירעון חוב גבוהה.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lt/pgt

ltpgt
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully