וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות קוריאנים התאחדו זמנית עם משפחותיהם

20.9.2003 / 20:52

453 דרום קוריאנים, שהמלחמה הפרידה אותם מקרוביהם, נפגשו עם יקיריהם מהצפון באירוע מרגש. מאז הפסגה ההיסטורית ב-2000 אוחדו אלפי משפחות

לים סונג-ג'ו חיבק את אמו בת ה-80, וקרא בבכי: "תסתכלו כולם! אני מחבק את אמא שלי בפעם הראשונה מזה 50 שנה!". פגישתם המחודשת של לים ואמו התקיימה 51 שנים לאחר שהאם נעלמה במהלך מלחמת קוריאה.

לים, בן 57, אחיו, לים סוק-ג'ו, בן 62, ועוד 451 קוריאנים נוספים, השתתפו היום באיחוד משפחות מרגש עם קרובי משפחתם מצפון קוריאה, אותם לא ראו מאז המלחמה. האיחוד ההמוני, אליו לא הוזמנו כלי התקשורת העולמיים, הוא השמיני ב"סדרת איחודים" שנערכו מאז הפסגה חסרת התקדים בין צפון ודרום קוריאה ב-2000.

אמו של לים נעלמה במהלך טיול שערכה ב-1951, בהשאירה את שני בניה, אז בני 5 ו-10, עם סבם וסבתם הדרום קוריאנים. "אני זוכרת אותך בוכה ומבקש עוד חלב", אמרה אמו של סונג-ג'ו, פרק אוק-סון, כשהיא מחזיקה את ידיו של סונג-ג'ו. סונג-ג'ו עצמו סיפר לפני המפגש המרגש כי הוא אינו זוכר את פני אמו, "חוץ מהפנים היפות שראיתי בתמונה שהחזקתי אצלי. אלו היו הפנים שרציתי לשמור בזכרוני כל חיי", אמר.

בסוכנות איי.פי דווח כי הקבוצה הגדולה מדרום קוריאה הגיעה למקום המפגש בחוף המזרחי של צפון קוריאה, באוטובוס שנסע בליבו של האיזור המפורז המפריד בין שתי המדינות. הם פגשו שם 100 קרובים מצפון קוריאה, עמם הם צפויים לבלות כשלושה ימים, לפני שישובו לביתם.

מאז הפסגה שנערכה ב-2000, התירו השלטונות הקוריאנים לאלפי משפחות שהופרדו במלחמה להתאחד זמנית. בין המדינות לא קיים עדיין דואר "חוצה גבולות", שירות טלפון או תקשורת מסודרת כלשהי הזמינה לתושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully