וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC: המשק הישראלי חזק משחושבים - עשוי להפתיע השנה

3.3.2001 / 18:53

כלכלני הבנק הבריטי ממליצים על השקעה במניות הכבדות של הבורסה בתל אביב, ואפילו על השקעה בשקל הישראלי

אילן מוסנאים
ltpgt
על רקע האווירה הפסימית במשק והתחזיות הלא ורודות שמפרסמים באחרונה גופים שונים לגבי המשק, מפתיעים השבוע כלכלני בנק HSBC הבריטי בתחזית אופטימית יותר למשק ולשוק ההון הישראלי. כלכלני HSBC מציינים כי ההשקעה בבורסה הישראלית בכלל ובמניית טבע בפרט עשויה להיות אחת המוצלחות באזור EMEA - אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בשנה הקרובה.
lt/pgt

ltpgt
בסקירה שבועית של הבנק, המיועדת בעיקר למשקיעים זרים, ממליצים הכלכלנים על ההשקעה בבורסה התל אביבית, ומציינים כי ההשקעה במניות ה"כבדות" תהיה בשנה הקרובה עדיפה על רכישת מניות טכנולוגיה.
lt/pgt

ltpgt
כלכלני הבנק מציינים במיוחד את מניית טבע, שפירסמה לפני כשבועיים את תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה, ושלדבריהם היא השקעה מאוד מעניינת. בבנק סבורים, על רקע יציאת כ-750 מיליון דולר משוק ההון הישראלי במחצית השנייה של שנת 2000, כי החשיפה של המשקיעים הזרים למניה היא קטנה מהרצוי.
lt/pgt

ltpgt
ב-HSBC מציינים כי מאז ספטמבר 2000 הושפע המשק הישראלי לרעה מהתפתחויות פוליטיות וכלכליות - בהן האינתיפאדה בשטחים, וכן החולשה בשוקי ההון בעולם וההאטה בארה"ב, שפגעה ביצוא הישראלי.
lt/pgt

ltpgt
לדברי כלכלני הבנק, נראה כי למרות הימשכותה של האי ודאות לאחר הבחירות בפברואר - המצב הפוליטי פחות גרוע משחששו לפני הבחירות, והשווקים עשויים להיות מושפעים לטובה מיציבות כלכלית ופוליטית בארץ במהלך החודשים הקרובים.
ltbrgt
lt/bgtממשלת אחדות חיובית למשקltbgt
לדברי כלכלני הבנק, ירידה כזו באי הוודאות הכלכלית והפוליטית באזור תהווה טריגר שימשוך את ישראל אל מעל לתשואה הממוצעת באזור ה-EMEA.
lt/pgt

ltpgt
כלכלני HSBC מציינים כי הגורם שנתן את הטון ושהשפיע ביותר על הכלכלה הישראלית היה דווקא השחיקה במעמד סקטור ההיי-טק בארה"ב בשנה האחרונה, שהשפיעה באופן משמעותי יותר מאשר המצב הבטחוני.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, ב-HSBC מציינים כי לאור העובדה שחלק הארי של פעילות חברות ההיי-טק הישראליות מתבצע בחו"ל, השפעת ההאטה בתחומי הטכנולוגיה בעולם על המשק הישראלי צפויה להיות מוגבלת.
lt/pgt

ltpgt
כלכלני הבנק מציינים כי תחזיותיהם תואמות את תחזיות חברת IBES לגבי חברות הכלכלה הישנה בארץ, וכי קיימת סבירות גבוהה שתוצאות הפעילות של המשק הישראלי ב-12 החודשים הקרובים יפתיעו לטובה.
lt/pgt

ltpgt
בבנק הבריטי מעריכים כי לאחר כישלון הממשלה הקודמת להגיע להסכם עם הפלשתינאים, הסיכוי שהממשלה החדשה תצליח להגיע להסכם כזה הוא קלוש. עוד מעריכים ב-HSBC, לנוכח התקפותיה של ארה"ב בעיראק ותגובתן של מדינות ערב למהלך, כי הסיכוי שנשיא ארה"ב החדש, בוש, יצליח לתפוס תפקיד מרכזי במו"מ בין הצדדים אינו גדול.
lt/pgt

ltpgt
כלכלני HSBC מציינים כי בשלב זה לא ברור עדיין אם תקום ממשלת אחדות לאומית. אולם, לדבריהם, הקמת ממשלה כזו היא חיונית, במיוחד כיוון שהיא תאפשר העברת תקציב מאוזן, ותאפשר לבנק המרכזי להמשיך במסלול הורדות הריבית.
lt/pgt

ltpgt
בבנק מעריכים כי גם השקל עשוי להפתיע ב-12 החודשים הקרובים, במידה שייהנה מהמשך הריבית הריאלית הגבוהה ומיציבות פוליטית וכלכלית.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully