וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יגמי (לשעבר נט2וויירלס) עומדת בפני גיוס של 20-10 מיליון ד' לפי שווי של יותר מ-50 מיליון ד'

3.3.2001 / 18:53

כך נודע ל-TheMarker.com; החברה מפתחת מתג המאפשר לרשתות סלולריות להאיץ את תקשורת הנתונים עד פי 10; מנכ"ל החברה: "בגיוס הנוכחי או הבא נכניס משקיע אסטרטגי"

גיא הדס
ltpgt
חברת הסטארט אפ הישראלית Jigami נמצאת בשלבים אחרונים לקראת גיוס 10 עד 20 מיליון דולר לפי שווי הגבוה מ-50 מיליון דולר, כך אמר ל-TheMarker.com מנכ"ל החברה, נחמיה דוידסון. "עדיין מוקדם לקבוע על פי איזה שווי יתבצע הגיוס, שכן אנו תלויים בהערכת השווי שאנו מבצעים כעת עם חברת ייעוץ השייכת לאחד מבנקי ההשקעות הגדולים. יחד עם זאת, צריך לזכור שהשוויים בכל תחומי הטכנולוגיה נחתכו, כך שאני מצפה שנגייס לפי שווי של 50 פלוס". עוד אמר דוידסון כי החברה מתכננת לבצע את המכירות הראשונות שלה כבר ברבעון השני של 2001.
lt/pgt

ltpgt
ג'יגמי מפתחת סוויץ' (מתג) המיועד לאפשר לחברות הסלולר להאיץ את מהירות העברת הנתונים על גבי רשתות סלולריות עד פי 10 מהמהירות המתקבלת על הרשת. מהירות העברת הנתונים על רשת ה-GSM, לדוגמה, עומדת על 9.6 קילוביט לשנייה. באמצעות המתג ניתן באופן תיאורטי להעביר נתונים בקצבים של כ-100 קילוביט לשנייה.
lt/pgt

ltpgt
למעשה, המערכת מאפשרת למנוי לקבוע באיזו איכות ברצונו לקבל את המידע (בעיקר המדובר בגרפיקה ותמונות), ועל פי רמת האיכות נקבעת המהירות. אולם, בממוצע, המערכת מסוגלת להעביר היום איכות הדומה לגלישה באינטרנט שולחני בקצב הגדול פי 5 מהמהירות של רשת הסלולר.
lt/pgt

ltpgt
"מצד אחד, הדור השלישי יתעכב עוד הרבה זמן והתשתית עולה הרבה מאוד כסף, ומצד שני אנחנו רואים שה-WAP לא תופס. הפיתרון שלנו הוא לאחד את כל האפליקציות המיועדות לדור השלישי של הסלולר על גבי רשתות של דור 2 ו-2.5. לדעתי, דור 2.5 הולך להיות ה-Main Stream לאורך זמן רב, ואנחנו מאפשרים לחברות הסלולר לעשות בו שימוש כאילו היה דור שלישי", אומר דוידסון.
lt/pgt

ltpgt
הפיתרון של ג'יגמי מבוסס על מתג המותאם לחברות הסלולר (Telco Grade Carrier), ונותן שירות לכ-5,000 מנויי סלולר. ליבת הטכנולוגיה היא יכולת דחיסה ופרישה ואופטימיזציה בשימוש ברוחב הפס. "כשמדובר ב-5,000 מנויים, החשבון הוא שהמערכת תומכת במקביל ב-10% משתמשים, כלומר, 500 שעושים שימוש בו זמני בסוויץ'. אנו היחידים שיוצרים כזה פיתרון, לעומת פיתרון המבוסס על שרת היכול לתת פיתרון רק לכ-50 משתמשי קצה. פיתרון כזה יאלץ את חברות הסלולר להניח מאות שרתים אצלן אם ירצו להעניק שירות למיליוני המנויים, וזה דבר שאף ספק שירות אינו יכול לבצע", אומר דוידסון.
lt/pgt

ltpgt
הפיתרון של ג'יגמי דורש, לעומת זאת, גם תוכנת Client, כלומר, יש צורך להטעין את מכשיר הקצה בתוכנה, לאחר שהתוכן נפרש. "פתרונות שלא מבוססים על Client, כמו הפתרונות המבוססים של שרתים, אינם יכולים להתבסס על דחיסה כי לא ניתן לפרוש אחר כך במכשיר הקצה. לכן הם משתמשים בשיטות דילול שונות של תוכן שלעתים פוגעות באיכות התוכן המועבר", מוסיף דוידסון.
lt/pgt

ltpgt
מערכת של ג'יגמי עולה כמה מאות אלפי דולר, אולם היא סקיילבילית, ולכן מערכת המיועדת לכמה מאות אלפי מנויים תגיע למחיר של כמה מיליוני דולר.
ltbrgt
lt/bgt שווי של למעלה מ-2.5 מיליארד דולרltbgt
לג'יגמי קראו עד לא מזמן נט2וויירלס, והיא היתה אמורה להתמזג לתוך השלד הבורסאי של חברת סנסאר. המיזוג לא התבצע בסופו של דבר עקב ההגבלות של רשות ניירות ערך האמריקאית, אולם לאורך תקופה ארוכה סנסאר נסחרה כאילו כבר מוזגה לנט2וויירלס, ושוויה ייצג לג'יגמי (או נט2וויירלס) שווי של למעלה מ-2.5 מיליארד דולר, שלידו שווי של כ-50 מיליון דולר, לפיו החברה רוצה לגייס היום, מתגמד.
lt/pgt

ltpgt
ג'יגמי עברה בחודשים האחרונים תהליך של קיצוץ כוח אדם כדי לייעל את הפעילות ולקצץ בהוצאות התפעול. היום יש בחברה כ-85 עובדים, לאחר שבשיאה, לפני מספר חודשים בלבד, העסיקה כ-150 איש. לדברי דוידסון, לאחר הקיצוצים לחברה יש מספיק מזומנים כדי לסיים את 2001, אולם היא תגייס עוד לפני שאלה ייגמרו.
lt/pgt

ltpgt
ג'יגמי תשיק מחר בכנס ה-GSM הנערך בקאן שבדרום צרפת מוצר חדש המשלב את יכולות המוצר הקודם, המאפשר תקשורת סלולרית מהירה בפס רחב עם יכולת חדשה לשילוב פיירוול VPN במערכת. הפיירוול הוא של חברת צ'ק פוינט 10003246-MRQ . דוידסון אומר שהמוצר החדש מכונה Jigami mB ומיועד לשוק התאגידים.
lt/pgt

ltpgt
"המוצר החדש מאפשר לחברות גדולות לחבר את העובדים שלהן לרשת הפנימית של החברה עם אפשרות אבטחת מידע. למיטב ידיעתי, זהו המוצר הראשון בעולם המשלב פיירוול ברשת תקשורת סלולרית. ישנן כבר מספר חברות המתעניינות במוצר, ואנחנו צופים מכירות ראשונות שלו כבר בסוף השנה", אומר דוידסון.
lt/pgt

ltpgt
עד כה היתה בעיה בהוספת תוכנות אבטחה לרשתות סלולריות, מכיוון שאלה צרכו רוחב פס משמעותי שלא איפשר גישה מהירה. בנוסף, ישנה בעיה של רוחב הפס המשתנה הבעייתי למוצרי האבטחה, בעיה שהמוצר של ג'יגמי אמור להתגבר עליה.
lt/pgt

ltpgt
המוצר הראשון של ג'יגמי, עליו מבוסס פיתרון אבטחת המידע, הוא בעיקרו דחיסת המידע המותאם לתשתית הסלולרית, המאפשר להעניק שירותים מתקדמים למנויי הסלולר על גבי התשתית הקיימת. הפתרונות של החברה מאיצים את התקשורת פי 10. הטכנולוגיה של החברה אמורה להציע לספקי שירותי הסלולר את היכולת להציע שירותי תקשורת רחבי פס כבר על בסיס רשתות מהדור השני.
lt/pgt

ltpgt
הטכנולוגיה אותה פיתחה Net2Wireless יכולה לפעול על גבי כל רשתות הסלולר - CDMA ,TDMA ו-GSM. המערכת פועלת גם על רשתות רגילות המופעלות היום, וגם על רשתות עתידיות, שיופעלו בשיטת העברת "חבילות מידע" - Packets.
lt/pgt

ltpgt
ספקית שירותי התקשורת האמריקאית נקסטל היתה אמורה להשקיע 35 מיליון דולר לפני כחצי שנה בחברה, אולם לבסוף ביטלה השקעה זו. יחד עם זאת, בפברואר השנה החברה גייסה 29 מיליון דולר, שדוידסון מאמין שיספיקו לה לפעילות עד סוף שנה, "וכבר אז נתחיל למכור ויהיה לנו כסף מהגיוס הנוסף עליו אנחנו עובדים עכשיו".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully