וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המתנה לתחילת המסחר בוול סטריט, לוועידת מפלגת העבודה ולהחלטת הריבית

3.3.2001 / 18:53

הפעילות הדלה בבורסה צפויה להימשך; פוליקום בפער ארביטראז' שלילי של 30%; פועלים תקשורת ואפריקה ישראל מבטלות את מיזם הסיבים האופטיים

אילן מוסנאים

אווירת סוף העונה והמחזורים הנמוכים צפויים להימשך גם הבוקר בבורסה של תל אביב. זאת, לאחר העליות שרשמו המדדים הכבדים במסחר אתמול, שלוו במחזור שפל של כ-110 מיליון שקל. אמש, יום ראשון, לא התקיים מסחר בנאסד"ק, והמניות הדואליות פותחות את המסחר הבוקר עם פערי ארביטראז' שליליים.

מנכ"ל די.בי.אם השקעות, רמי דרור, העריך הבוקר כי גם היום נהיה עדים לפעילות דלה בבורסה, כאשר את הכיוון יקבעו שוקי אירופה ומאוחר יותר החוזים העתידיים על הנאסד"ק.

לדברי דרור, לאחר ההתאוששות בסיום המסחר בוול סטריט ביום שישי, יש ציפייה להמשך המגמה החיובית בבורסה האמריקאית גם היום, וזאת בעיקר על רקע רמות השפל אליהן הידרדר הנאסד"ק, והצפי להמשך הפחתות הריבית בארה"ב.

לדבריו, המסחר היום צפוי להתנהל על רקע הציפייה להפחתת הריבית על ידי נגיד בנק ישראל, דוד קליין, ובהמתנה לתוצאות ועידת מפלגת העבודה שתתכנס הערב ותנסה לקבל החלטה בשאלת ממשלת אחדות. הפחתה של 0.3% בשיעור הריבית כבר מגולמת היום בבורסה, ואם תהיה הפחתה בשיעור גבוה יותר - היא תיתן את אותותיה כנראה במסחר מחר.

פועלים השקעות ואפריקה ישראל צפויות להגיב, כנראה באופן שלילי, לידיעה שמפרסם הבוקר עיתון "מעריב" לפיה החליטו החברות לבטל את מיזם הסיבים האופטיים שתכננו לבצע בהשקעה של 150 מיליון דולר. על פי הערכות, הבעלים החליטו לחסל את המיזם לאחר שהגיעו למסקנה כי יתקשה להפוך לרווחי.

אחרי העליות אתמול בתל אביב, והעובדה שאמש לא התקיים מסחר בנאסד"ק, פותחות הבוקר המניות הדואליות את המסחר עם פערי ארביטראז' שליליים, כאשר מעל כולן בולטת הבוקר מניית פוליקום האמריקאית, שלא זכתה עד כה לפעילות רבה בארץ, ושפותחת את המסחר הבוקר עם פער שלילי של 30.7%.

עוד רושמות פערים שליליים מניית פאראדיים גיאופיזיקל שמתחילה להיסחר עם פער שלילי של 6.1%, מניית אלביט מערכות שרושמת פער שלילי של 5.8%, מניית ריטליקס שמציגה פער שלילי של 4.3% ומניית טבע שפותחת פער שלילי של 2.2%.

לעומתן, בגזרת הפערים החיוביים בולטת הבוקר בבדידות מזהרת וללא שותפים, מניית דלתא , שתתחיל להיסחר עם פער חיובי של 7.7%.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully