וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח זכויות האדם בארה"ב: ביקורת חריפה על מדיניות החיסולים

3.3.2001 / 18:53

הדו"ח השנתי של משרד החוץ שיתפרסם היום, עוסק גם בשימוש בנשק אמריקאי לחיסול ראשי האינתיפאדה; וושינגטון: מחברי הדו"ח כועסים על ירושלים; חשש: יגרור ביקורת על יצוא הנשק לישראל

ביקורת חמורה על מדיניות החיסולים של ממשלת ישראל עולה מדו"ח זכויות האדם השנתי של משרד החוץ האמריקאי, שצפוי להתפרסם היום. הדו"ח היה אמור להתפרסם ביום שישי, אולם האמריקאים החליטו לדחות את הפרסום עד לאחר ביקורו של שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, בישראל.

הפרק בדו"ח שמעורר את מרבית החששות בישראל, הוא זה שעוסק בחיסול ראשי הטרור הפלסטיני באמצעות נשק אמריקאי. "מחברי הדו"ח כועסים מאוד על ישראל בשל מנהגה לחסל חשודים במעשי טרור במקום להביאם לדין, כמקובל במדינה דמוקרטית", אמר מקור בוושינגטון ל"מעריב". בישראל חוששים כי חברי קונגרס ישתמשו במסקנות הדו"ח כדי להביע ביקורת על מדיניות יצוא הנשק לישראל.

ללא קשר לפרסום הדו"ח, בודק משרד החוץ האמריקאי טענה שהעלתה השדולה הערבית בוושינגטון, על פיה עוברת ישראל על חוק יצוא הנשק האמריקאי. הסנטור הדמוקרטי הבכיר, פטריק לאהי, ביקש ממשרד החוץ לבדוק האם ישראל אינה עוברת על הגבלת השימוש בנשק אמריקאי למטרות הגנה בלבד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully