וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה לקריאות שנייה ושלישית הצעת החוק לשימוש בחתימה אלקטרונית מאובטחת

3.3.2001 / 18:53

אתמול אישרה ועדה משותפת לוועדת החוקה ולוועדת המדע את הצעת החוק המסדירה כמה היבטים של החתימה האלקטרונית המאובטחת

הארץ
ltpgt
מאת צבי זרחיה
lt/pgt

ltpgt
הכנסת תתבקש להצביע בימים הקרובים בקריאה שנייה ושלישית על הצעת חוק המאפשרת חתימה אלקטרונית על מסמכים. אתמול אישרה ועדה משותפת לוועדת החוקה ולוועדת המדע את הצעת החוק המסדירה כמה היבטים של החתימה האלקטרונית המאובטחת. הצעת החוק קובעת מנגנון מיוחד להבטחת מעמדם של גורמים נייטרליים חיצוניים שיתבקשו לאשר חתימות אלקטרוניות (חברות או עורכי דין, לדוגמה), ומתייחסת למערך הרישום והפיקוח הדרוש.
lt/pgt

ltpgt
נציגי משרד המשפטים הסבירו בוועדה כי בעולם נהוג לבצע עסקות תוך היעזרות בגורמים נייטרליים חיצוניים, במטרה לסייע בזיהוי הצדדים ולאמת את החתימה. הצעת החוק קובעת כי חתימות אלקטרוניות מאובטחות יהיו תקפות בכל הליך משפטי.
lt/pgt

ltpgt
החוק מטיל על בעל חתימה אלקטרונית מאובטחת חובה לנקוט אמצעים לשמירה על אמצעי החתימה, ולמניעת שימוש בלתי מורשה בה. מחובתו ליידע את הצדדים המסתמכים על חתימתו, ואת האדם המאשר אותה, אם נפגעה שליטתו הבלעדית באמצעי החתימה.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף, מוצע להסיר חסמים במישור הבינ"ל, לרבות ע"י מתן תוקף משפטי לחתימות אלקטרוניות, שהופקו או שאומתו מחוץ לגבולות ישראל. התנאי למתן תוקף כזה הוא שהגורמים המאשרים בחו"ל ממלאים אחר תנאים הדומים לאלה הנהוגים בישראל.
lt/pgt

ltpgt
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, טנה שפניץ, אמרה כי החוק יאפשר לישראל להיכנס לעולם של תקשורת מהירה. יו"ר הוועדה המשותפת, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד), אמר כי החתימה האלקטרונית היא מכשיר חיוני לפיתוח מסחר אלקטרוני, וכי ניתן באמצעותה לספק לבתי האזרחים שירותי ממשל זמין. עו"ד נמרוד קוזלובסקי, חבר הוועדה למסחר אלקטרוני, אמר כי החוק הוא נקודת ציון בתחום מערכות תקשורת המחשבים בישראל.
lt/pgt

ltpgt
עד כניסת החוק לתוקף - 6 חודשים לאחר פרסומו - יותקנו תקנות הדרושות להיערכות המשק להפעלת האמצעי החדש.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully