וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,000 מבקשי עבודה פונים מדי חודש לחברות היי-טק קטנות

3.3.2001 / 18:53

ממועמדים אלה נקלטים בחברות רק כמה עשרות - כך עולה מבדיקה שערכה חברת מנפאואר-ישראל

הארץ
ltpgt
חיים ביאור
lt/pgt

ltpgt
חברות היי-טק קטנות, המעסיקות עד כמה מאות עובדים, מקבלות מדי חודש בממוצע כ-1,000 פניות של מועמדים לעבודה, השולחים להן קורות חיים; ממועמדים אלה נקלטים בחברות רק כמה עשרות - כך עולה מבדיקה שערכה חברת מנפאואר-ישראל.
lt/pgt

ltpgt
מנכ"ל מנפאואר-ישראל, דליה נרקיס, אומרת כי מהבדיקה מתברר שחברות בינוניות בענף, המעסיקות 2,000-1,000 עובדים, מקבלות מדי חודש 4,000-3,000 קורות חיים ממועמדים. מתוכם מתקבלים לעבודה מאות אחדות בלבד. לדבריה, חברות גדולות, המעסיקות אלפי עובדים, מוצפות בפניות של מועמדים, שמתוכם מתקבלים לעבודה רק כמה מאות.
נרקיס מציינת כי הסיבה למספר הגדול של קורות חיים הנשלחים לחברות, היא כי מועמדים רבים מפיצים את קורות החיים שלהם באופן מאסיווי לכמה חברות בו זמנית - באמצעות הפקס או האינטרנט - בתקווה להתקבל לאחת מהן.
lt/pgt

ltpgt
"לעתים נשלחים לחברה אחת כמות כה גדולה של קורות חיים, עד שלמנכ"ל או לסמנכ"ל משאבי האנוש קשה לטפל בהם", אומרת נרקיס. "ופה הנהלת החברה מצויה בדילמה", היא מוסיפה: "לעבור בקריאה חפוזה על הדפים כדי לאתר בזמן מינימלי מועמדים הנראים מתאימים, או לקרוא אותם בתשומת לב כדי לא להיכשל בבחירת המועמד".
lt/pgt

ltpgt
"היתרון בקריאה חפוזה של קורות החיים הוא החיסכון בזמן שההנהלה מקדישה לתהליך", אומרת נרקיס. ואולם לדבריה, "היתרון נהפך לחיסרון כשהטיפול נעשה באופן שטחי מדי, וגורם למנהל להשליך לסל בשוגג קורות חיים של מועמד מתאים".
lt/pgt

ltpgt
לעומת זאת, מוסיפה נרקיס, מנהל המחליט לעבוד בקצב איטי, ולהקדיש זמן רב לטיפול בפנייה של מועמד, עלול לאבד זמן יקר: עד שיבחר במועמד המתאים, על פי קורות החיים שלפניו, כבר יפנה המועמד לחברה אחרת וייקלט בה.
lt/pgt

ltpgt
לדבריה, ניתן לפתור את הדילמה על ידי הפניית השלבים הראשונים של מיון המועמדים לחברה חיצונית שמתמחה בכך. החברה החיצונית תבצע את הראיון הראשוני עם המועמד, ובעקבותיו יוחלט אם הוא ינופה, או שיוזמן לראיון שני, מקצועי, הפעם עם מנהל האגף או המחלקה בחברה עצמה.
lt/pgt

ltpgt
נרקיס מעריכה שהמשבר בהיי-טק יביא לגידול במספר הפניות של מועמדים, בעיקר לחברות בינוניות. זאת, לדבריה, משום שמעל החברות הקטנות מרחף איום חוסר היציבות, ומשום שהחברות הגדולות מפטרות מספר רב יחסית של עובדים. נרקיס מציינת שהמשבר מחזק את נאמנות העובדים לחברות - תכונה שלא היתה מפותחת עד כה בהיי-טק. עם זאת, היא מוסיפה, גם הלחצים של ההנהלות להקטנת שכר העובדים גדלים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully