וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז לאסד: הפסק האלימות בצפון

3.3.2001 / 18:53

הרמטכ"ל העביר אזהרה מפורשת לאסד בפגישת פאוול-ברק, בה לקח חלק: "אתה משחק באש"; מתריע: לא בטוח שנוכל להבליג על התקפות החיזבאללה; עקב הפיגועים דורשת מועצת יש"ע לחסל את ערפאת

אזהרה חסרת תקדים וחריפה העביר שלשום הרמטכ"ל, רב אלוף שאול מופז, לנשיא סוריה, באשר אסד. בפגישה בין ראש הממשלה, אהוד ברק, לבין מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, בה השתתף גם מופז, אמר הרמטכ"ל לפאוול כי "באשר אסד משחק באש. לא בטוח שאפשר יהיה להבליג לאורך זמן על התקפות החיזבאללה על ישראל. סוריה היא האחראית על המעשים הללו".

לדברי הרמטכ"ל, "העולם צריך להגיד לאסד שלמצבים כאלה יש דינמיקה משל עצמם. לכן, המסר הברור שלנו לאסד הוא - יש לך אינטרס להפסיק את זה, אחרת אתה פשוט משחק באש".

"מעריב" מדווח כי מקור ביטחוני בכיר טוען כי לאחרונה הועברו לסוריה מסרים חריפים נוספים. לדבריו, "לסורים 35 אלף חיילים בלבנון והם יהיו אחראים, כל אחד באופן אישי, להמשך ההידרדרות".

"אנחנו נשים קץ לגן העדן הסורי בלבנון. מעתה והלאה, כשתהיה אש היא תפגע ותשרוף בראש ובראשונה את הסורים ואת האינטרסים שלהם", אמר המקור.

כשנפגש פאוול אתמול עם ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, הוא ציין את דברי הרמטכ"ל בנוגע להסלמה הצפויה באזור ואמר כי הוא מוטרד מהם. פאוול הוסיף כי זה הזמן לעשות הכל כדי להפסיק את האלימות.

"יש לאפשר לצה"ל להפעיל את מלוא כוחו"

כתבנו לירון מרוז מוסיף:

בעקבות שני הפיגועים אתמול בהם נפצעו שני ישראלים תושבי עטרת, שיגרה מועצת יש"ע תגובה חריפה הקוראת לחסל את ראש הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, שלטענתה עומד מאחורי הפיגועים. "מועצת יש"ע קוראת לראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, שלא להקל בצעדים המופעלים נגד הרשות הפלסטינית המנהלת מלחמה נגד אזרחי ישראל באשר הם. יש לאפשר לצה"ל להפעיל את מלוא כוחו ויכולתו כדי לחסל את הטרור ואת מפעיליו ובראשם ערפאת, שהוא אויב ולא פרטנר".

ההסלמה בשטחים נרשמה אתמול על רקע ביקורו של שר החוץ האמריקאי באזור. פיגוע הירי הראשון אירע בשעות הצהריים באזור רמאללה. תושב עטרת, יוסי כהן, נפצע באורח בינוני עד קשה בראשו ובידו, מיריות שנורו לעברו ממכונית פלסטינית שעקפה את מכוניתו סמוך לישוב. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים "הדסה עין כרם", בירושלים, שם נותח בראשו. הרופאים מעריכים כי לא נגרמה לו פגיעה מוחית. לפני כשלוש שנים נפצעה אשתו בפיגוע ירי באותו האזור.

האירוע השני אירע כעבור כמה שעות בכביש שבין עופרה לבין חלמיש. הישראלית, רחל לוין, נפצעה באורח קל עד בינוני מירי בידה ומרסיסים ברגליה, ככל הנראה מירי שבוצע ממכונית חולפת. היא הועברה לבית החולים "הדסה הר הצופים" בירושלים.

על פי הערכות במערכת הביטחון, בוצעו שני הפיגועים על ידי אותה חולייה. למרות הודעה של ארגון בלתי מוכר שנטל את האחריות לאירוע - בישראל חושדים שאנשי כוח 17 עומדים מאחוריי האירועים. עיתוי הפיגועים כנראה נבחר היטב - סמוך לביקורו של קולין פאוול ברשות הפלסטינית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully