וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא להם האוויר מהבלון

3.3.2001 / 18:53

בלון מחקר ששיגרה סוכנות החלל האמריקאית חזר אל הקרקע שעות ספורות לאחר שיגורו הבוקר באוסטרליה; הסיבה: דליפת אוויר; הבלון היה אמור להקיף את כדור הארץ ולקלוט קרינה קוסמית

בלון ענק ששיגרה סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א, אל גבולה החיצוני של האטמוספירה צנח אל הקרקע שעות ספורות בלבד לאחר שיגורו, הבוקר באוסטרליה.

הבלון שמדענים רבים תלו תקוות ששיגורו יקדם ויפתח דף חדש בחקר החלל הקרוב, סבל מדליפה והמדענים נאלצו להנחיתו באמצעות שלט רחוק, 250 ק"מ ממקום שיגורו באליס ספרינגס. הכישלון היום מצטרף לרצף תקלות שעקבו את הפרוייקט בשבועות האחרונים, שרובן נבעו מתנאי מזג אוויר קשים.

גורמים בנאסא מסרו שהסיבה לדליפה אינה ידועה. הם הוסיפו שהיקף הנזק שנגרם לבלון, שנשא ציוד מחקר רב, עדיין לא ברור. "נוצרה דליפה. זה כל מה שאנחנו יודעים בשלב זה. זה יכול להיות משהו טריוויאלי או משהו בעל חשיבות", אמר דובר בנאס"א.

צוות של סוכנות החלל נשלח לאליס ספרינגס, כדי לשקם את הבלון ולמצוא את הסיבה להתרסקות. גורמים בנאסא מסרו כי ינסו לשגר בלון חלופי בשבוע הבא.

בטיסתו הראשונה אמור היה הבלון להקיף את כדור הארץ תוך שבועיים, ולחלוף מעל דרום יבשת אפריקה, דרום אמריקה. המטרה היתה לאסוף מידע על קרינה קוסמית. נאס"א מקווה להשתמש בבלונים במקום בלווייני מחקר, שעלות גבוהה בהרבה.

הבלון בעל צורת הדלעת אמור להתנפח לגודל של מגרש פוטבול בהגיעו לגבול החיצוני של האטמוספרה. הוא עשוי מתא אחד אטום, והוא הגדול ביותר מסוגו בהיסטוריה. הקוטר שלו הוא 58.5 מטר וגובהו 35 מטר. הוא אמור לנוע בגובה של 35 ק"מ, פי שלושה עד ארבעה יותר מגובה הטיסה של מטוס נוסעים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully