וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדום היום אדום מאוד

3.3.2001 / 18:53

האלופה הגיעה לטדי למפגש המאוכזבות שכמעט איבדו תקווה. היא ידעה שאם יש לה עוד צל סיכוי לשמור על התואר, עליה לנצח. ת"א תקפה מההתחלה, אך ניצחה דווקא בתוספת הזמן. 1:2 לאדומים

תומר שי


מפגש בין שתי הקבוצות האלה והקהל שלהם בדרך כלל מוליד אוירה חמה, לפעמים יותר מדי. הפעם נדמה שהצרות מבית של שתי הקבוצות קצת השכיחו מהן את הטינה ההדדית. אוהדי בית"ר מתרכזים יותר בנסיונות להדיח את המאמן שלהם וליקוק הפצעים ופחות בהפחדת היריב, ובשתי הקבוצות מתחילים לעכל את העובדה שהמרחק מהקטר הירוק נראה גדול מתמיד.

בסופו של דבר, עברה הפועל ת"א את בית"ר ירושלים בטבלת ליגת העל, לאחר שניצחה הערב בהתמודדות בין מתוסכלות הליגה 1:2 באיצטדיון טדי.

המארחים שיחקו ללא ג'ובאני רוסו וישראל כהן המושעים, הפועל ת"א חסרה את גאבור הלמאי המושעה.

שער הניצחון של האלופה הובקע בתוספת הזמן של המחצית השניה, אחרי דקות רבות של כדורגל קצבי ואינטנסיווי מצד שתי הקבוצות. שתי דקות בתוספת הזמן, במצב של תיקו 1:1, בעט סלים טועמה כדור חופשי חזק, שפגע ביוסי אבוקסיס שעמד בחומה. הכדור הוסט והטעה את השוער קורנפיין, באחת הטעויות הבודדות שלו במשחק, נכנס לשער ונתן את האות לחגיגה אדומה ולסיום דרמטי למשחק מרתק.

בהתחלת המשחק הכל נראה אחרת - המאמן הזמני של בית"ר, ניסים בכר, העלה הרכב התקפי ביותר, כזה שכל השנה אוהדי הקבוצה חלמו עליו, שאמור לשטוף את המגרש, כולל שלושה חלוצים. אבל מי ששטפה את המגרש היתה דווקא האורחת, ששלטה במרכז השדה, חתכה את הגנת בית"ר ופשוט שיחקה מצויין (הזדמנויות של אוסטרץ', מיכאלנקו, טועמה, אונישנקו, תקוה) תוך שהיא משיגה קרנות רבות.

תוך 25 דקות מפתיחת המשחק הספיקה הפועל ת"א לבעוט 13 בעיטות לשער היריבה, לעומת 1 בלבד שייצרה בית"ר. מה שהפריד בין האורחים לבין יתרון של שלושה שערים לפחות, היה בעיקר איש אחד - איציק קורנפיין. בעצירות נפלאות ומיקום מצויין הוא הצליח לעצור לבדו את הפועל ת"א ולהשאיר אותה, בתום המחצית הראשונה המהירה והחד צדדית עם הלשון בחוץ, אך בלי תזוזה בלוח התוצאות.

בדקה ה-38 הורחק בלם הפועל ת"א, שמעון גרשון, בכרטיס צהוב שני, אותו ספג לאחר שביצע עבירה על אלון מזרחי רחוק מהשער.

מחצית שניה אינטנסיווית

במחצית השניה נכנס אצל האורחים יעקב הלל במקום דניס אונישנקו שנפגע. בית"ר ניסתה לשנות את המומנטום ותקפה יותר, אך בדקה ה-55 מימשה הפועל את יתרונה האיכותי, למרות שהיתה בפיגור מספרי: הגבהה של יגאל אנטבי משמאל פגשה את ראשו של פיני בלילי, שנגח לפינה, 0:1 לאורחים.

בדקה ה-62 החליף מאמן בית"ר, נסים בכר, את גולן דרעי וניר סביליה באלון אופיר ו-ולדימיר פטרוביץ', שמרגע שנכנס תרם המון תנופה למשחקה של הקבוצה הביתית.

המשחק המשיך להיות מהיר ובית"ר השתפרה ותקפה יותר ויותר. בדקה ה-68 התאזן מספר השחקנים על המגרש, כשגם בלם צהוב הורחק - ברנקו סאביץ', שספג כרטיס אדום לאחר שתיקל את אבי תקווה בקשיחות.

המשחק נעשה אינטנסיווי, הקהל התחמם ושתי הקבוצות כמו שכחו את הצרות מבית ואת התקוות הקלושות בנוגע לאליפות. האוירה החמה שתמיד מורגשת במשחקים בין הקבוצות האלה החלה לתת את הטון, עבירות רבות בוצעו וצהובים נשלפו, ובדקה ה-73 הדרמה התגברה והקהל על הרגליים: תאמאש שאנדור מקבל מסירה מקובי גנון, בועט חזק לקורה השמאלית ומשם פנימה, אלימלך נכנע. 1:1 בטדי.

בדקה ה-72 החליף בהפועל ת"א אישטוואן פישונט את אבי תקווה ודקה אחר כך החליף קובי גנון (שבנגיעה הראשונה שלו בישל את הגול של שאנדור) את דוד אמסלם בבית"ר.

עד לסיום עוד היו הזדמנויות טובות לשני הצדדים, ששיחקו כדורגל משוחרר, וכשאייל צור הוסיף 4 דקות למשחק, היה נדמה שההתמודדות תסתיים בתיקו ובית"ר תישאר שנייה בטבלה, עד שהגיע הגול הדרמטי של טועמה בתוספת הזמן.

להפועל ת"א 51 נקודות במקום השני, והיא כנראה נפרדת מתוארה, בעוד לבית"ר ירושלים 50 נקודות לאחר שצברה רק נקודה אחת בחמשת המשחקים האחרונים, והיא לבטח נפרדת מהתקוות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully