וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין קשר ישיר בין חדשות שליליות לגבי פרישת רשתות הדור השלישי ובין ביצועיה של קומברס"

3.3.2001 / 18:53

כך קובעים בסלומון סמית ברני בתגובה לירידות החדות במניה לאחרונה; "הכנסותיה יהיו רגישות יותר להקטנת השימוש בטלפונים סלולריים"

גתית פנקס
ltpgt
במהלך השבוע שעבר איבדה מניית קומברס 30% מערכה, לאור החששות מפני קשיים ביישום רשתות תקשורת מהדור השלישי, ומכירות נמוכות של מכשירים סלולריים. בבית ההשקעות סלומון סמית ברני נחלצים לעזרתה של קומברס, וקובעים כי אין לחדשות הללו שום השפעה על עסקי הליבה של החברה.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטים ויקטור הלפרט ורובין נזרזדה מסבירים כי רוב הכנסותיה של קומברס מקורן בהעברת מידע ותקשורת על גבי רשתות וויירלס קיימות, ואין זה משנה עבור החברה אם הלקוחה שלה משתמשת ברשת של טלפונים סלולריים חדשה, קרי: 3G, או ישנה יותר. על כן, הם סבורים כי לא אמור להיות קשר ישיר בין ההתקדמות בפרישת רשתות הדור השלישי ובין מחיר המניה של קומברס.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, "הכנסות קומברס יהיו רגישות יותר להאטה הגורפת בכלכלה, שתקטין את היקף השימוש בטלפונים הסלולריים", אומרים האנליסטים, ומדגישים בכך כי לא תהיה השפעה מקצב התקדמות פרישת רשתות ה-3G.
ltbrgt
lt/bgtבקונגרס ה-GSM קומברס חתמה על חוזים חדשיםltbgt
למעשה, תחום ה-3G צבר תאוצה בתקופה האחרונה, בעיקר מאז ה-19 לחודש, אז החל קונגרס ה-GSM World בקאן שבצרפת. לפי האנליסטים, במקביל למומנטום החיובי בתחום, נראה כי הודעות מצד חברות גדולות הובילו גם למומנטום רצוי פחות ושלילי בהרבה, שעה שהסתבר כי פרישת רשתות הדור הבא לוטה בערפל.
lt/pgt

ltpgt
כבר בתחילת הכנס סיפקה חברת IBM (סימול IBM) חדשות רעות, כשהודיעה כי היא צופה האטה משמעותית מכיוון עסקי הוויירלס השנה. IBM היא אינטגרטורית גדולה, ולכן הודעה כה משמעותית מבחינתה גורמת לערפל סמיך אף יותר.
lt/pgt

ltpgt
"הפסימיות מהתחום המשיכה להיבנות גם בהמשך השבוע", מסבירים האנליסטים, "כשגם חברות העוסקות בתשתיות, כמו אלקטל (סימול ALA) ונורטל רמזו כי פרישת הרשתות עלולה להתעכב". בנוסף, יצרניות של מכשירים סלולריים, כמו מוטורולה (סימול MOT) ופיליפס (סימול PHG) הודיעו כי הן מורידות את תחזית מכירות המכשירים הניידים שלהן.
lt/pgt

ltpgt
"אווירה קשה בתחום", אומרים האנליסטים, אך מנגד הם מעדכנים כי קומברס הודיעה על מוצרים וחוזים חדשים, כמו עם חברת Tele2 השוודית, לפיו קומברס תבצע את פרישתו והרחבתו של שירות העברת ההודעות הקצרות של מפעילת תקשורת ה-GSM השוודית. הודעה נוספת ומשמעותית סיפקה החברה לפני כשבועיים, בנושא שיתוף פעולה עם חברת AT&T וויירלס.
lt/pgt

ltpgt
המכנה המשותף לכל ההודעות הללו, לדברי האנליסטים, הוא העובדה שהן נועדו לרשתות תקשורת קיימות, עליהן מספקת קומברס את האפשרויות של הרשתות הסלולריות מהדור השלישי.
ltbrgt
lt/bgtסלומון סמית ברני: "המניה נענשה שלא בצדק"ltbgt
על כן, בסלומון סמית ברני אומרים כי המניה נענשה שלא בצדק. לראייה, האנליסטים אומרים כי המכפילים בהם נסחרת היום קומברס הם בין הנמוכים בהם נסחרה אי פעם, ולפני מספר ימים אף הגיעה המניה למחיר ששיקף מכפיל רווח של 40, לעומת מכפיל כפול של חברת אופנווייב (סימול OPWV), מתחרתה הגדולה.
lt/pgt

ltpgt
הלפרט ונזרזדה אף מציינים כי שיחתם עם סמנכ"ל הכספים של קומברס, דיוויד קריינברג, חיזקה את עמדתם כי ב-13 במארס, בדו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2000 ולשנה כולה, החברה תצליח לעמוד בתחזיות.
lt/pgt

ltpgt
וכך, לאחר 26 רבעונים רצופים בהם הפתיעה החברה לטובה, האנליסטים מעריכים כי תעשה כן גם ברבעון ה-27 ברציפות. ברבעון הרביעי של 2000 האנליסטים מעריכים כי קומברס תדווח על רווח של 39 סנט למניה ועל רווח של 1.46 דולרים למניה ב-2000 כולה. בשנת 2001 רווחיה יסתכמו ב-1.77 דולרים למניה, ובשנת 2003 כבר מדובר על צמיחה של כ-20% בשורת הרווח, לרמה של 2.12 דולרים למניה.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטים מסכמים כי החברה פונה לשוק המנויים הסלולריים, שצפוי לצמוח ל-1.2 מיליארד מנויים בשנת 2003, לעומת 300 מיליון מנויים בלבד בשנת 1998. "אנחנו מאמינים שקומברס היא החזקה חשובה בתיק ההשקעות כחברת ציוד תקשורת", אומרים האנליסטים, ומותירים למניה המלצת "תשואת יתר", ומחיר יעד של 120 דולר - 40% מעל למחיר המניה היום.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lt/pgt

ltpgt
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully