וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

YES למועצת הכבלים: נגיש בג"ץ אם לא יחייבו את הכבלים לאפשר טירינג לכל מנוי - אנלוגי או דיגיטלי

3.3.2001 / 18:53

דורית ענבר: "מבחינת הלוויין דווקא עדיפה החלטה שלא נחייב את הכבלים בטירינג לכולם"; טיוטת הצעת המועצה בנושא תפורסם מחר

רוני קורן-דינר
ltpgt
חברת YES פנתה ליו"ר המועצה לשידורי טלוויזיה בכבלים ולוויין, עו"ד דורית ענבר, בדרישה לחייב את חברות הכבלים לספק לכל מנוי שלהן חבילות ערוצים (טירינג), בין אם מדובר במנוי שעדיין משתייך לרשת האנלוגית ובין אם במנוי שכבר הוכנס לרשת הדיגיטלית. בשלב זה, בשל עלות הביצוע, מתכננות חברות הכבלים לספק טירינג רק למנויים שיצטרפו לרשת הדיגיטלית. חברת הלוויין מאיימת לפנות לבג"ץ אם המצב יישאר בעינו.
lt/pgt

ltpgt
"לא ייתכן שכל מי שאינו יכול לשלם עבור הממיר הדיגיטלי לא יזכה לחופש בחירה", אומר שלמה לירן, מנכ"ל YES. "במשך 10 שנים הפרו חברות הכבלים את תנאי המכרז ולא העניקו לצרכנים חופש בחירה של ערוצים, ועכשיו הן עלולות לתת חופש בחירה רק למי שישלם יותר ולמי שיבקש לעבור לחברת YES. כל היתר יקבלו חבילת ערוצים ללא כל בחירה. קיימים מפענחים אנלוגיים המאפשרים טירינג".
lt/pgt

ltpgt
יצוין כי האינטרס העסקי העומד מאחורי חברת הלוויין אינו בהכרח מונע ממנה לפנות לבג"ץ בשם טובת הציבור או בשם האינטרסים האישיים שלה. על פי הערכות, כוונתה של YES היא לחייב את חברות הכבלים ברכישת מערכות טכנולוגיות שיאפשרו טירינג ברשת האנלוגית - דבר שיכביד על תקציביהן באופן משמעותי ויערים עליהן קשיים ארגוניים במעבר לשיווק חבילות ערוצים.
lt/pgt

ltpgt
YES טוענת עוד כי חברות הכבלים החלו בהליכים לשיווק חבילות ערוצים רק כש"עלה ריח התחרות באפן". "חברות הכבלים זוממות להעניק ממיר דיגיטלי רק למי שמבקש להתנתק מהן ולעבור ללוויין, וגם זאת רק למכשיר אחד בבית", נכתב במכתב ששלחה החברה לענבר. "מן האופציה לפיה יינתן המנוי הדיגיטלי רק לבעלי ממירים כאלה עולה מגמה לתקוף ישירות רק את מנויי הלוויין, תוך הזנחת שאר הלקוחות שימשיכו לקבל מוצר נחות ויקר מהכבלים. זהו ניצול לרעה של הכוח המונופוליסטי של הכבלים", טוענת YES.
lt/pgt

ltpgt
בתגובה, אמרה ענבר ל-TheMarker.com כי הנושא מורכב ביותר, וכי עדיין לא נקבע האם חברות הכבלים יחויבו בטירינג לכלל המנויים. "הכבלים לא בהכרח יחויבו לספק טירינג למנויים האנלוגיים", אמרה ענבר. "מבחינת הלוויין דווקא עדיפה החלטה שלא נחייב את הכבלים בטירינג לכולם". טיוטת הצעת המועצה בנושא תפורסם מחר, ולאחר מכן ייערך שימוע שיאפשר לחברות הכבלים לחוות את דעתן.
lt/pgt

ltpgt
עד מועד פרסום הידיעה לא נתקבלה תגובתן של חברות הכבלים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully