וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים הגרמני מזהיר מהאיום הניאו-נאצי

16.9.2003 / 13:55

זאת, בעקבות חשיפת תכנית לפיצוץ מרכז יהודי במינכן, בטקס חנוכתו. פרשן: הטרור הפוליטי חזר - שכחנו מה קיצוניים עלולים לבצע כאן בבית

שר הפנים הגרמני, אוטו שילי, הזהיר אתמול מפני האיום ההולך וגובר מפעילותם של ניאו-נאצים במדינה. הדברים נאמרו בעקבות החשיפה של תכנית לפיצוץ מרכז יהודי במינכן, במהלך ביקורו של נשיא גרמניה, יוהן ראו, במקום. לדבריו, חשיפת המזימה "הוכיחה באופן דרמטי" את האיום הנשקף מהקבוצות הקיצוניות על החברה הגרמנית.

בשבוע שעבר עצרה המשטרה לפחות עשרה חשודים, וחשפה כ-14 ק"ג חומר נפץ, בכמה פשיטות שערכה. מצבור הנשק כלל 1.7 ק"ג טי.אן.טי וכן רימוני רסס ותחמושת. גורמים רישמיים מסרו לבי.בי.סי כי העצורים תכננו לפוצץ את המרכז היהודי ב-9 בנובמבר, היום בו תונח אבן הפינה, בנוכחותו של הנשיא, מושל בוואריה, ומנהיג יהודי מקומי.

הפיגוע תוכנן להתבצע לציון יום השנה ל"ליל הבדולח", בו הותקפו אלפי יהודים ועשרות נרצחו בגל פרעות ב-1938. "יש שיטענו כי מדובר בסוג חדש של טרור, אך אנו יודעים מהעבר על תוכניות של קבוצות ימניות קיצוניות לפגוע מטרות במדינה", אמר שילי לטלוויזיה הגרמנית. שר הפנים התייחס בדבריו להתקפה שאירעה ב-1980, בה נהרגו 13 בני אדם. לדבריו, "יש סימנים לכך שקבוצות ימניות הן בעלות פוטנציאל סיכון גדול לחברה שלנו".

ב"רשימת המטרות" שנחשפה, נכללים מסגדים, בית ספר יווני, וגם מטרה איטלקית שמהותה לא ברורה. "כשאנחנו מוצפים בתמונות של פיגועים מהמזרח התיכון, אנו שוכחים מה עשויים לעולל קיצוניים כאן בבית" כתב אחד הפרשנים בעיתון "די וולט". לדבריו, "הטרור הפוליטי חזר לגרמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully