וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופנהיימר מעלים את מחיר היעד ותחזיות הרווח למניית טבע ל-2002-2001

3.3.2001 / 18:53

במריל לינץ' ובאופנהיימר מעודדים מצמיחת המכירות בצפון אמריקה ובארה"ב, ומהגידול במכירות הקופקסון ביחס לכלל ההכנסות

גתית פנקס
ltpgt
בבית ההשקעות אופנהיימר מביעים שביעות רצון מתוצאותיה הכספיות של חברת טבע לרבעון הרביעי של 2000 ולשנה כולה, ומעלים את תחזיות הרווח למניה לשנים 2001 ו-2002.
lt/pgt

ltpgt
"טבע מבססת את מעמדה כחברה הגנרית הגדולה ביותר בעולם", אומרים האנליסטים איתי כהן ואביבית מנה-קליל, "והיא הצליחה להגיע למכירות שיא של 1.75 מיליארד דולר ב-2000 לאור הצמיחה במכירות הגנריות בארה"ב, לצד גידול מרשים במכירות הקופקסון".
lt/pgt

ltpgt
המכירות הטובות של טבע בארה"ב עומדות בניגוד לאלו של אזור גיאוגרפי אחר, אירופה, שם החברה עדיין אינה מצליחה לצבור תאוצה, והמכירות באזור הסתכמו ב-85.4 מיליון דולר. האנליסטים מעריכים כי הסיבה לכך טמונה בחולשת היורו מול הדולר, בבעיות רגולטוריות שונות, ובהקפאת מחירים שמציבות אנגליה והונגריה.
lt/pgt

ltpgt
לעומת זאת, המכירות בארה"ב ובצפון אמריקה היו גבוהות יותר, הן בזכות תחילת שיווקם של שני מוצרים חדשים בארה"ב, והן כתוצאה מרכישת חברת נובופרם ברבעון השני של 2000.
lt/pgt

ltpgt
מכירות הקופקסון, התרופה האתית של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, הצליחו לצמוח ולהוות 7% מהכנסותיה. "המכירות מוסיפות לעלות בעיקר על חשבונה של חברת Avonex, שהיא המובילה כיום בתחום". האנליסטים מבססים מודל לפיו כל 5 מיליון דולר שמקורם במכירות קופקסון, מצליחים להוסיף רווח של סנט למניה.
ltbrgt
lt/bgtרשימה מרשימה של תרופות המחכות לאישורltbgt
לדברי צמד האנליסטים, לטבע רשימה מרשימה של תרופות המחכות לאישור, ושני אישורים משמעותיים יכולים להתקבל בקרוב. אחד מהם הוא אישור עבור תרופת ה-Nabumetone האנטי דלקתית, שהשוק שלה מוערך בכ-375 מיליון דולר, והחברה צופה בו בלעדיות של 6 חודשים. ה-Nabumetone היא הגרסה הגנרית של ה-Relafen מתוצרת חברת סמית' קליין ביצ'ם.
lt/pgt

ltpgt
בעקבות התוצאות שהציגה החברה, באופנהיימר מעריכים כעת כי היא תדווח על רווח של 1.77 דולר למניה בשנת 2001, ב-3.5% מעל לתחזית הקודמת, את תחזית הרווח למניה ל-2002 מעלים האנליסטים ב-2.4%, לרמה של 2.1 דולרים למניה.
lt/pgt

ltpgt
מאחר והאנליסטים מבקשים לשמור על מכפיל רווח של 35 לשנת 2002, הם מעלים את מחיר היעד למניה מ-71.7 דולר ל-74 דולר - עדיין גבוה ב-23% ממחירה של המניה היום. הכנסות החברה צפויות להסתכם להערכתם ב-2.09 מיליארד דולר בשנת 2001, שייצג צמיחה שנתית של יותר מ-60%.
lt/pgt

ltpgt
גם במריל לינץ' אופטימיים מאוד לגבי טבע, ומעלים את תחזיות הרווח של החברה לשנת 2001 מ-1.78 דולרים למניה ל-1.83 דולרים למניה. האנליסטים סבורים כי ב-2002 הרווח למניה יהיה 2.2 דולרים, לעומת תחזית קודמת לרווח של 2.16 דולרים למניה.
lt/pgt

ltpgt
בבית ההשקעות לא פוסלים אפשרות לפיה יעדכנו במהלך השנה את התחזיות, והאנליסט פול וודהאוס אומר כי הפרמטרים שיוכלו להוביל את מניית טבע לעלייה בתקופה הקרובה יהיו דו"חות כספיים טובים, שיתקבלו בשמחה על ידי השוק, כמו גם הודעות על אישורים נוספים וחדשות מכיוון תרופת הקופקסון.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lt/pgt

ltpgt
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully