וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברת ההתנגדות בעבודה לאחדות

3.3.2001 / 18:53

המזכ"ל והיו"ר הזמני, רענן כהן, אמר היום כי יתנגד לממשלת אחדות אם הדבר יביא להתרסקות המפלגה; ויכוחים פנימיים סביב תיק הביטחון; המתנגדים לאחדות יתכנסו היום בבית המפלגה

השר שמעון פרס, מהתומכים המובהקים של ממשלת האחדות, ייפגש היום עם השרים בן אליעזר, איציק ורמון. ככל הנראה, זימן אליו פרס את השלושה על מנת לנסות ולשכנע אותם להצטרף לממשלתו העתידית של אריאל שרון.

צעדו של פרס נעשה על רקע התמסמסות התמיכה בכניסה של העבודה לאחדות. מזכ"ל המפלגה והיו"ר הזמני שלה, רענן כהן, אמר היום בגלי צה"ל כי במקרה שהההצטרפות לאחדות תגרום להתרסקות המפלגה הוא יתנגד אליה. כהן נחשב לבכיר בצוות המו"מ של המפלגה, לאחר פרישתו של השר חיים רמון ממנו. אמש הצטרף לנוטים להתנגד לאחדות גם יו"ר הכנסת, אברהם בורג. "אסור לעבודה להצטרף לממשלת אחדות בכל מחיר", אמר בורג. לדבריו, על המפלגה לדרוש את תיק הביטחון ותיקים חברתיים נוספים. השרים יוסי ביילין, שלמה בן עמי וח"כ אופיר פינס, שמובילים את המתנגדים, יערכו היום כנס בבית המפלגה ויקראו לא להצטרף לממשלת אחדות. פינס העריך כי יותר ממחצית חברי הסיעה בכנסת ישתתפו בכינוס.

בליכוד לא מבינים

צוות המו"מ הקואליציוני של העבודה יתכנס היום לדיון מיוחד שנועד לתבוע מחדש את תיק הביטחון. בליכוד אומרים כי אם תדרוש שוב העבודה את הביטחון יהיה עליה לוותר על אחד התיקים הבכירים שסוכם עליהם. מקור בצוות המו"מ אמר כי הדרישה החוזרת לקבלת תיק הביטחון באה בעקבות הביקורת החריפה של בכירים במפלגה על הויתור על תיק הביטחון בתמורה לקבלת תיק התשתיות. השרה דליה איציק אמרה כי תתנגד להצטרפות לאחדות אם המפלגה לא תקבל את תיק הביטחון.

בליכוד הופתעו בסוף השבוע כשנציגי מפלגת העבודה למשא ומתן הודיעו להם, כי המפלגה מוותרת על תיק הביטחון. אולם שרון הודיע שכיוון שהליכוד ישמור את תיק האוצר והחינוך בידיו העבודה תוכל לקבל רק את תיק התשתיות במקום הביטחון. "חשבנו שהם ירצו לקבל על עצמם את תיק הביטחון, שהוא חשוב מאין כמותו, אך זכותם להחליט כפי שהחליטו", אמר שרון.

השר בנימין בן אליעזר אמר אמש כי על העבודה להחזיר את תיק הביטחון לידיה, יחד עם תיק החוץ. "לתיק הביטחון יש, בעת הזו, חשיבות רבה מכל ההיבטים המדיניים והביטחוניים העומדים על הפרק", הוסיף בן אליעזר. השר אמר עוד כי הוא רואה עצמו כמתאים לכהן בתפקיד שר הביטחון.

לאחר ששוב הועלתה התביעה לקבלת תיק הביטחון במפלגת העבודה הועלו גם שמותיהם של וילנאי, סנה ובן אליעזר כמועמדים לכהן בתפקיד.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully